آتش سوزی در مراتع ورامین مهار شد

به گزارش مجله پیوند، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با تلاش عوامل منابع طبیعی، محیط زیست، آتش نشانی و بهره برداران مراتع، آتش سوزی در 20 هکتار از اراضی مرتعی جنوب ورامین مهار شد.

آتش سوزی در مراتع ورامین مهار شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر سپه وند جمعه 7 شهریور گفت: پیش از ظهر امروز نیروهای گشت منابع طبیعی شهرستان در بررسی شرایط مراتع جنوبی شهرستان، از وقوع آتش سوزی در مراتع منطقه تُله سرخ مطلع شدند که بلافاصله نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند. با توجه به وسعت منطقه و سرعت انتقال آتش، عوامل محیط زیست، عشایر و بهره برداران و آتش نشانی منطقه جوادآباد نیز به یاری عوامل مناطق طبیعی آمده و با اطفاء حریق، از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین شرح داد: خشک بودن علوفه و وزش باد، سرعت انتقال آتش در مراتع را بالا می برد که این امر باعث شد تا باوجود تلاش چهارساعته نیروها، حدود 20 هکتار از اراضی مرتعی در آتش بسوزد. بارش های بسیار مناسب اوایل فصل اراضی مرتعی جنوب ورامین را مملو از علوفه کرده که این روزها به دلیل گرمای هوا، رو به خشکی گذاشته و ممکن است که با هر بی احتیاطی مانند پرتاب شدن ته سیگار، آتش سوزی وسیعی در منطقه رخ دهد. با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در اراضی مرتعی و با توجه به تعطیلی روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی، نیروهای منابع طبیعی با همکاری محیط زیست، به صورت روزانه و مستمر نسبت به پایش منطقه اقدام می کنند تا در صورت وقوع آتش سوزی، نسبت به اطفاء آن اقدام کنند.

مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت 196 هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده که بهره برداران این مراتع عشایر دشت ورامین هستند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 649

به "آتش سوزی در مراتع ورامین مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در مراتع ورامین مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید