آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه های عسلویه به دلیل قطعی برق!

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/بوشهر گفته می شود آلودگی شدید هوای ناشی از فلرینگ با بار آلودگی فراوان در روز چهارشنبه در عسلویه به دلیل مسائل فنی ناشی از قطع و نوسان برق بوده است.

آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه های عسلویه به دلیل قطعی برق!

فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می گوید: متاسفانه به دلیل مشکل فنی که ظاهرا به دلیل نوسان و قطع برق رخ داد یکی از پالایشگاه های منطقه خاموش و اشکالات فنی موجب فلرینگ با بار آلودگی فراوان و ایجاد آلودگی شدید هوا در عسلویه شد که با تلاش پالایشگاه مذکور مشکل رفع و فعالیت پالایشگاه عادی گشت.

وی همچنین گفت: پالایشگاه های منطقه باید تدابیر فنی لازم را در جهت پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث و اشکالات فنی به کار گیرند و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص پیگیری و در صورت هر گونه کوتاهی از سوی پالایشگاه ها مراتب را وفق قوانین و مقررات پیگیری خواهد نمود زیرا ایجاد آلودگی هوا طبق قانون هوای پاک غیر قانونی و جرم تلقی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر، قلی نژاد اظهار کرد: وفق مصوبه هیات دولت وزارت نفت مکلف به ساماندهی فلرها در منطقه ویژه اقتصادی پارس است که سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع نظارت خواهد نمود.

گفتنی است با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست کارگروه ملی کاهش آلودگی های زیست محیطی عسلویه و کنگان با تصویب هیات دولت تشکیل و طرح کاهش آلودگی های محیط زیست منطقه در آبان 99 به تصویب هیات دولت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 934

به "آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه های عسلویه به دلیل قطعی برق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه های عسلویه به دلیل قطعی برق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید