ائتلاف آمریکایی خواستار عدم استفاده حشد شعبی از تجهیزات اهدایی اش به ارتش عراق شد

به گزارش مجله پیوند، یکی از مقامات نظامی عراق در فرماندهی عملیات مشترک گفت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا خواستار عدم انتقال یا استفاده از کمک های نظامی این ائتلاف توسط حشد شعبی شده است.

ائتلاف آمریکایی خواستار عدم استفاده حشد شعبی از تجهیزات اهدایی اش به ارتش عراق شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از میدل ایست نیوز، یکی از مقامات نظامی عراق در فرماندهی عملیات مشترک گفت ائتلاف بین المللی خواستار عدم انتقال یا استفاده از کمک های نظامی این ائتلاف توسط حشد شعبی شده است.

وی در گفت وگو با العربی الجدید شرح داد: بر اساس شروط ائتلاف بین المللی، در صورت نقض درخواست مذکور، احتمال توقف ارائه کمک های نظامی به نیروهای عراقی وجود دارد.

به گفته این مقام عراقی، آمریکا و انگلیس بارها سخنان و تاکیدات فرماندهان عراقی درباره اینکه حشد شعبی بخشی از نیروهای امنیتی عراق هستند و قانون تشکیل آن به تصویب مجلس رسیده را رد کرده اند.

وی گفت: عدم پشتیبانی از عملیات نظامی نیروهایی عراقی در صورتی که حشد شعبی در آن حضور داشته باشد، همچنان از سوی ائتلاف بین المللی اجرا می شود لذا فرماندهی عملیات مشترک عراق با بالگرد و جنگنده های عراقی، منحصرا از عملیاتی که حشد در آن مشارکت دارد، پشتیبانی می کند.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق پیشتر گفت که به ارزش پنج میلیون دلار، خودرو و تجهیزات نظامی از ائتلاف بین المللی دریافت کرده است.

سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق با انتشار پستی در فیسبوک گفت: ائتلاف بین المللی، تجهیزات نظامی شامل خودرو، اسلحه و مهمات به ارزش پنج میلیون دلار به نیروهای امنیتی عراق و ارتش این کشور تحویل داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1008

به "ائتلاف آمریکایی خواستار عدم استفاده حشد شعبی از تجهیزات اهدایی اش به ارتش عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف آمریکایی خواستار عدم استفاده حشد شعبی از تجهیزات اهدایی اش به ارتش عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید