افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کروناویروس استان اطلاع داد و گفت: هم اکنون 390 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 139 بیمار کرونایی قطعی بوده و 19 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 245 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی توضیح داد: امروز 284 نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئ و لنده می باشند و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه شرایط کرونا در دنیا، کشور و استان روز به روز سخت تر میگردد، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از این شرایط سخت که بر استان حاکم شده به سلامت عبور کنیم.

یزدان پناه تاکید نمود: متاسفانه علیرغم بازرسی های مکرر و تذکرات جدی باز هم در مشاغل، صنوف و اماکن عملاً با نوعی عادی پنداری و همچنین با کاهش مراعات بهداشت فردی و عمومی در برخی از مناطق استان روبرو هستیم، موضوعی که طبیعتاً منجر به افزایش شمار مبتلایان و به تبع آن قربانیان شده است.

وی اعلام کرد: امیدوارم در تعطیلات پیش رو نیز مردم شریف استان از مسافرت و پذیرفتن مهمان، بخصوص از خارج از استان پرهیز کرده و شرایط را سخت تر نکنند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار استفاده همه مردم از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، عدم حضور در هرنوع تجمعی حتی تجمع خانوادگی، عدم رفت و آمد در مناطق شلوغ و مراکز پرخطر و رعایت بهداشت فردی شد و اظهار داشت: البته مردم این نکته را در نظر داشته باشند که زدن ماسک به تنهایی باعث جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا نمی گردد و باید زمان، مکان (فضای بسته یا باز، متراژ فضا)، تهویه ساختمان و ..... نیز در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 746

به "افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید