ایران بیش از 16 میلیون دلار به سازمان ملل بدهکار است

به گزارش مجله پیوند، دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه مدعی شده ایران بیش از 16 میلیارد دلار به این سازمان بابت حق عضویت بدهکار است.

ایران بیش از 16 میلیون دلار به سازمان ملل بدهکار است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه مدعی شده ایران و 9 کشور آفریقایی حق عضویت شان را پرداخت ننموده اند و رأی خودشان در مجمع عمومی را از دست خواهند داد.

آنتونیو گوترش در نامه ای به ولکان بوزکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که دوشنبه توزیع شد حداقل معوقاتی که این کشور ها باید برای بازپس گیری حق رأی خود تعیین نمایند را مشخص نموده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، ایران باید 16،251،298 دلار برای احیای حق عضویت خود به سازمان ملل بپردازد. سواقتصادی 1،443،640 دلار، کومور 871،632 دلار، سائوتومه و پرنسیپ 829،888 دلار، لیبی 705،391 دلار، کنگو 90،844 دلار، زیمبابوه 81،770دلار، جمهوری آفریقای مرکزی 29،395 دلار، سودان جنوبی 22،804 دلار و نیجر 6،733دلار بدهی معوقه دارند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته توضیحاتی درباره پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل مطرح نموده بود.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم های یکجانبه ایالات متحده، همیشه با استفاده از معدود کانال های انتقال اقتصادی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در امسال نیز با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع اقتصادی توسط آمریکا، از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل در خصوص معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی به وسیله استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می باشد.

خطیب زاده در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارایی های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان به وسیله بانک واسطه آمریکایی استفاده ننموده و یا این سازمان امنیت جهت انتقال را تضمین کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 895

به "ایران بیش از 16 میلیون دلار به سازمان ملل بدهکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بیش از 16 میلیون دلار به سازمان ملل بدهکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید