تحقیقات دولت چین درباره فوت پزشک گزارش دهنده ویروس کرونا

به گزارش مجله پیوند، دکتر لی ون لیانگ با توجه به تخصص و تعهد حرفه ای خود همزمان با شیوع ویروس کرونای جدید آغاز به دادن هشدار به مردم و همکاران خود کرد که متأسفانه این هشدارها مورد توجه قرار نگرفت و به آن اهمیتی داده نشد.

تحقیقات دولت چین درباره فوت پزشک گزارش دهنده ویروس کرونا

با قیمت تور لحظه آخری چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دولت چین دیروز آدینه بیان کرد یک هیأت تحقیق و آنالیز را برای رسیدگی به گزارش های مربوط به دکتر لی ون لیانگ راهی شهر وو هان، مرکز استان هوبِی خواهد نمود.

لی ون لیانگ، پزشک بیمارستان مرکزی شهر ووهان در جریان درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید به این ویروس مبتلا شد و با وجود کوشش های بسیار برای درمان وی، جان خود را از دست داد. تا کنون بسیاری از کاربران فضای مجازی در چین نسبت به فوت لی ون لیانگ 34 ساله ابراز تاسف و اندوه نموده اند. کمیته ملی بهداشت و سلامت چین و شهرداری وو هان نیز ضمن اعلام تأسف و تأثر از فوت این پزشک جوان با خانواده او ابراز همدردی کردند.

بر اساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی، دکتر لی ون لیانگ با توجه به تخصص و تعهد حرفه ای خود همزمان با شیوع ویروس کرونای جدید شروع به دادن هشدار به مردم و همکاران خود کرد که متأسفانه این هشدارها مورد توجه قرار نگرفت و به آن اهمیتی داده نشد.

نهادهای بهداشت و درمان ووهان در آن موقع هنوز نتوانسته بودند امکان انتقال این ویروس کرونای جدید از انسان به انسان را تشخیص بدهند. به گفته یکی از پزشکان متخصص، تأیید و تشخیص یک ویروس جدید فرایندی بسیار پیچیده است اما حقایق پزشکی در ادامه نشان داد که هشدارهای لی ون لیانگ درست بودند.

یک کارشناس دیگر نیز گفته است که بعضی از مسائل که دکتر لی با آن رو به رو شده بود، بازتابی از ضعف کشور در پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار و مقابله با آن است و دلیل اصلی ناراحتی کنونی مردم چین نیز همین است.

پس از شیوع ویروس کرونای جدید، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در روز عید بهار چین و شروع سال نوی چین با تشکیل نشستی با حضور اعضای کمیته دائمی اداره سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین برای مقابله و کنترل شیوع ویروس کرونای جدید، دستورات لازم در خصوص اقدامات لازم برای مقابله با این شرایط را صادر کرد.

با توجه به تصمیم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، قرار است کمیته ملی نظارت چین بر یک هیأت تحقیق را برای آنالیز گزارش های مردمی درباره دکتر لی به شهر ووهان اعزام کند تا ضمن معین کردن اخبار اشتباه، حقیقت را در اختیار مردم بگذارند که نشانگر عزم پایدار مقامات چین برای حل مسائل و اطمینان دادن آنان به اقشار مختلف جامعه چین برای به کارگیری تمام ظرفیت های کشور در راه مبارزه با ویروس کرونای جدید است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 167

به "تحقیقات دولت چین درباره فوت پزشک گزارش دهنده ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات دولت چین درباره فوت پزشک گزارش دهنده ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید