ترامپ از گارد ملی بخاطر سرکوب معترضان تشکر کرد

به گزارش مجله پیوند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با حصار کشی در اطراف کاخ سفید اکنون آن را شبیه یک دژ نظامی درآورده است، در توئیتی از نیروهای امنیتی در سرکوب معترضانی که علیه نژادپرستی در آمریکا به پاخواسته اند، تشکر کرد.

ترامپ از گارد ملی بخاطر سرکوب معترضان تشکر کرد

ترامپ در حساب توئیتر شخصی خود نوشت: گروه اندکی از جمعیت (معترضان) نسبت به قبل در واشنگتن دی. سی دیده می شوند، گاردملی، سرویس مخفی و پلیس واشنگتن کار فوق العاده ای انجام داده اند، از شما سپاسگزارم.

واکنش به توئیت ترامپ

این توئیت ترامپ تا به امروز با بیش از 28 هزار کامنت که تمامی در مخالفت با وی است، روبرو شد، اکثرا با نشان دادن تصاویر و کلیپ هایی از حضور هزاران معترض در خیابان های اطراف کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا را به سخره دریافتد.

دریکی از توئیت ها کاربری با قرار دادن یک تصویر کاریکاتوری نوشت: بله از آنجایی که شما قرار دارید نمی توانید جمعیت معترضان را به خوبی مشاهده کنید.

تبدیل کاخ سفید به دژ نظامی

ترامپ درحالی از سرکوب معترضان از سوی نیروهای امنیتی در پایتخت آمریکا قدر دانی می نماید که به گزارش رسانه های آمریکایی وی از 12 خرداد ماه و با شدت دریافت اعتراض ها که با قتل جرج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا شروع شد، دستور به حصار کشی اطراف کاخ سفید را داد که تا روز آدینه این کار به طول انجامید.

تا پیش از آن و طی این مدت نیروهای امنیتی و پلیس برای متفرق کردن معترضان در اطراف کاخ سفید اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله های مشقی کردند.

ترس یک رئیس جمهوری درمانده، تعبیر سی ان ان از واکنش ترامپ به اعتراض ها

دان لمون (Don Lemon) مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان در پی انتشار تصاویر حصار کشی اطراف کاخ سفید، به مخاطبان این شبکه گفت: این تصاویری از ترس است، تصاویری از هراس یک رئیس جمهوری درمانده است.

اعتراض ها به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست چهل و شش ساله آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا وارد دوازدهمین شب خود شده و رسانه های آمریکایی، گستردگی این اعتراض ها را با تظاهراتی مقایسه می نمایند که در سال 1968 در پی ترور مارتین لوترکینگ رخ داد.

واکنش های خشم آلود به قتل فلوید ترامپ را با یکی از عظیم ترین چالش های ریاست جمهوری اش روبرو نموده است.

او خواهان سرکوب اعتراضات شده بود بطوریکه شبکه تلویزیونی سی ان ان 18 خرداد ماه فاش کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواهان استقرار 10 هزار نیروی ارتش در شهرهای مختلف این کشور برای سرکوب اعتراض ها بوده است.

بنابراین گزارش مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این تصمیم ترامپ مخالفت کردند؛ اسپر با وجود مخالفت با نظر ترامپ، یکهزار و 600 نیروی ارتش را به واشنگتن پایتخت آمریکا اعزام کرد اما 5 هزار نیروی گارد ملی حاضر در آن منطقه نیازمند یاری این نیروها برای سرکوب ناآرامی ها نشدند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 535

به "ترامپ از گارد ملی بخاطر سرکوب معترضان تشکر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از گارد ملی بخاطر سرکوب معترضان تشکر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید