تظاهرات هزاران نفری انگلیسی ها علیه خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش مجله پیوند، معترضان با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف بریتانیا، مخالفت خود را با نتیجه همه پرسی برگزیت ابراز کردند و از دولت انگلیس خواستند همچنان به عضویت در اتحادیه اروپا ادامه دهد.

تظاهرات هزاران نفری انگلیسی ها علیه خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هزاران معترض با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف بریتانیا، مخالفت خود را با نتیجه همه پرسی برگزیت ابراز کردند و از دولت انگلیس خواستند همچنان به عضویت در اتحادیه اروپا ادامه دهد.

معترضان امروز شنبه (13 شهریور) با حضور در خیابان های لندن و راهپیمایی به سمت میدان مجلس، مخالفت خود را با برگزیت ابراز کردند.

تظاهرات کنندگان در حالی که نوشته هایی در حمایت از اتحادیه اروپا و مخالفت با برگزیت همراه داشتند، علیه همه پرسی 23 ژوئن که بر مبنای آن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رقم می خورد، شعار سر دادند.

در همه پرسی 23 ژوئن، 52 درصد از رای دهندگان بریتانیایی، بعد از 43 سال عضویت این کشور در این اتحادیه، به خروج آن رای مثبت دادند.

تظاهرات کنندگان بر درخواست خود مبنی بر حمایت از حفظ روابط محکم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی با اتحادیه اروپا تاکید کردند و از دولت خواستند توسل به بند 50 پیمان لیسبون را متوقف کند؛ گامی که برای آغاز خروج رسمی از اتحادیه اروپا ضرورت دارد.

انتظار نمی رود مذاکرات برای خروج از برگزیت تا سال آینده آغاز شود.

معترضان برگزیت با گروهی از مردم روبرو شدند که در تظاهراتی در میدان مجلس لندن، حمایت خود را از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز می کردند. پلیس در تلاش برای جلوگیری از هرگونه تقابل احتاقتصادی، به جدا کردن آنها از یکدیگر پرداخت.

شهرهای دیگر بریتانیا از جمله بیرمنگام، آکسفورد و کمبریج نیز صحنه تظاهرات مشابه بود.

در ادینبرگ ، مرکز اسکاتلند، هم علیه برگزیت اجتماع و تظاهرات برگزار شد.

در پی همه پرسی برگزیت، نیکولا استرجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی دیگر درباره استقلال اسکاتلند شد و گفت، اجبار اسکاتلند به ترک اتحادیه اروپا با توجه به این که رای دهندگان اسکاتلندی به ماندن در آن رای داده اند، با منافع ملی اسکاتلند مغایرت دارد.

بر خلاف بریتانیا، 62 درصد از رای دهندگان در اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند و تنها 38 درصد از برگزیت حمایت کردند.

استرجن روز جمعه گفت زمان آن فرا رسیده است که گفت وگویی جدید درباره استقلال آغاز شود.

وی افزود نظرسنجی های انجام شده بعد از همه پرسی برگزیت از افزایش حمایت از استقلال اسکاتلند حکایت داشته است.

اسکاتلند در 27 شهریور 1393 برای استقلال از بریتانیا اقدام به برگزاری همه پرسی کرد که بر اساس آن حدود 55 درصد خواستار ماندن به عنوان بخشی از بریتانیا بودند در حالی که حدود 45 درصد نیز به استقلال رای دادند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 289

به "تظاهرات هزاران نفری انگلیسی ها علیه خروج از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفری انگلیسی ها علیه خروج از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید