حمایت الزرفی از الحشد الشعبی همزمان با افزایش نقدها از نخست وزیری او

به گزارش مجله پیوند، نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید عراق امروز همزمان با سفر به استان الانبار در توییتی از الحشد الشعبی حمایت کرد.

حمایت الزرفی از الحشد الشعبی همزمان با افزایش نقدها از نخست وزیری او

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عدنان الزرفی مأمور تشکیل دولت جدید عراق امروز در توییتی از الحشد الشعبی دفاع کرد.

الزرفی که نامزدی او برای تشکیل کابینه با مخالفت سیاسیون متعدد نزدیک به الحشد الشعبی روبرو شده است، در توییتی نوشت که سازمان الحشد الشعبی نهاد نظامی عراقی است که به موجب قانونی مجلسی و خواسته مردم برای مقابله با تروریسم و نجات دادن عراق تشکیل شده است.

الزرفی امروز پنجشنبه (26 مارس - 7 فروردین) نوشت: ما در تدوین قانون [الحشد الشعبی] سهیم بودیم و به عنوان وظیفه ملی به آن رأی دادیم و در کمیسیون اقتصادی، به آن بودجه کافی اختصاص دادیم... سازمان الحشد الشعبی، نهادی مستحکم و وفادار به عراق و عراقی ها باقی خواهد ماند.

الزرفی در شرایطی این سخنان حمایتی از الحشد را اعلام نموده که سران الحشد الشعبی در روزهای اخیر، درباره نخست وزیر شدن او هشدار داده اند.

حدود ده روز گذشته نیز محمد البصری از فرماندهان الحشد الشعبی بعد از مأمور شدن الزرفی برای تشکیل کابینه از نگرانی هایی در مورد اقدامات دولت آینده برای منحل کردن الحشد الشعبی سخن گفته بود.

او به وبسایت شفق نیوز عراق گفته بود که اگر عدنان الزرفی در مجلس رأی بیاورد، فکر نمی کند که الان فرصت کند که به انحلال الحشد الشعبی برسد زیرا مأموریت های بزرگتری در دوره موقت دارد... هنوز سخن گفته از [کوشش الزرفی برای] انحلال الحشد الشعبی زود است.

این فرمانده الحشد الشعبی گفته بود، تا مجلس عراق هست، الحشد الشعبی نیز وجود خواهد داشت چرا که الحشد با قانون مجلس باقی مانده و جز با قانونی در مجلس منحل نخواهد شد که این امر نیز بسیار بعید است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 374

به "حمایت الزرفی از الحشد الشعبی همزمان با افزایش نقدها از نخست وزیری او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت الزرفی از الحشد الشعبی همزمان با افزایش نقدها از نخست وزیری او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید