خبرنگاران اغفال هموطنان با جعل هویت یک چهره هنری

به گزارش مجله پیوند، تهران- خبرنگاران- رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی اطلاع داد که با جعل هویت یک چهره هنری اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی نموده بود.

خبرنگاران اغفال هموطنان با جعل هویت یک چهره هنری

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این گفت: یکی از افراد مطرح در زمینه هنر در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان نمود که یک حساب کاربری جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می نماید.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران عظیم تحقیقات خود را شروع کردند و در آنالیز های اجرا شده تعیین شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 80 هزار نفر دنبال نماینده با سوءاستفاده از صندلی هنری شاکی و با جعل هویت او با ترفند یاری به بچه ها بی سرپرست از کاربران کلاهبرداری می نماید.

معظمی گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی مورد شناسایی قرار دادند و با به دست آمدن اطلاعات هویتی و پس از تشریفات قضایی، وی در یکی از مناطق شمال غرب تهران عظیم دستگیر شد.

وی گفت: مجرم در تحقیقات به عمل آمده به ساخت حساب کاربری جعلی با نام و تعیینات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بیش از 6 مورد کلاهبرداری از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و افزایش دنبال نماینده در فضای مجازی عنوان نمود.

رئیس پلیس فتا تهران عظیم به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه های اجتماعی و هویت های مجازی جعلی که با جذابیت های ظاهری اغوانماینده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود می نمایند؛ لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را به وسیله نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1097

به "خبرنگاران اغفال هموطنان با جعل هویت یک چهره هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اغفال هموطنان با جعل هویت یک چهره هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید