خبرنگاران تصمیمات قرارگاه مبارزه با کرونا با هماهنگی دستگاه ها گرفته می گردد

به گزارش مجله پیوند، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه تصمیم گیری های قرارگاه مبارزه با کرونا مبتنی بر هماهنگی ظرفیت های دستگاه های کشوری و لشکری عضو ستاد است، گفت: قرارگاه با محور قرار دادن حفظ جان و سلامت مردم با هماهنگی همه دستگاهها اهتمام جدی به فرایند مدیریت و مهار بیماری کرونا دارد.

خبرنگاران تصمیمات قرارگاه مبارزه با کرونا با هماهنگی دستگاه ها گرفته می گردد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی، در پی طرح بعضی اظهارات با ادعای استفاده از گزارش های غیردقیق در رنگ بندی استان های کشور گفت: متاسفانه اظهارات مطرح شده بر اساس اطلاعات غیر دقیق بیان شده است.

معاون وزیر کشور افزود: اصولاً نوع تصمیم گیری در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مبتنی بر هماهنگی ظرفیت های بیش از 20 دستگاه کشوری و لشکری عضو ستاد ملی بالاخص وزارت بهداشت است و تمام تصمیمات، مبتنی بر نظرات تخصصی اتخاذ می گردد و در تمام مراحل وزارت بهداشت حضور دارد.

سامانی با اشاره به فرآیند تصمیم گیری در قرارگاه و ستاد ملی مبارزه با کرونا، روندهای جمعی - تخصصی تصمیم گیری در کمیته امنیتی انتظامی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را کاملا روشمند و مبتنی بر مشارکت تمامی دستگاههای مسوول برشمرد و توضیح داد: تمامی طرح ها و پیشنهادات، پس از ارزیابی های کارشناسی و طرح در کارگروه های مختلف وابسته، در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله وزارت بهداشت آنالیز و سپس در جلسه اصلی قرارگاه با حضور معاونین وزرا و سازمان های عضو قرارگاه مطرح و جمع بندی می گردد و در موارد اصلی، پس از تصویب در قرارگاه و قبل از طرح در جلسه ستاد ملی در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی با حضور رییس جمهوری مجددا مورد بازبینی و آنالیز نهایی قرار می گیرد و سپس در جلسه اصلی ستاد ملی با حضور مقامات ارشد کشور، تصویب و جهت اجرا ابلاغ می گردد.

سخنگوی وزارت کشور اضافه نمود: اساساً وظایف و مسوولیت های قانونی و صلاحیت تشکیلاتی دستگاه ها، مبنای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا برای دریافت و استفاده از آمار و اطلاعات است.

وی گفت: اطلاعات رویدادهای حیاتی کشور از تولد تا وفات همیشه در اختیار قرارگاه است و انتظار می رود که فعالان قوای مختلف، از روندهای جاری در فراوری و بهره برداری از آمار و اطلاعات حیاتی کشور آگاه باشند.

سامانی تأکید کرد: در تمام جلسات کمیته امنیتی و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، نمایندگان وزارت بهداشت حضور فعال دارند و تمامی تصمیمات براساس گزارش های وزارت بهداشت اعمال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1045

به "خبرنگاران تصمیمات قرارگاه مبارزه با کرونا با هماهنگی دستگاه ها گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصمیمات قرارگاه مبارزه با کرونا با هماهنگی دستگاه ها گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید