خبرنگاران تومار درخواست لغو تحریم های آمریکا علیه ایران از مرز یک هزار امضا گذشت

به گزارش مجله پیوند، لندن - خبرنگاران - تومار درخواست از آمریکا برای لغو فوری تحریم ها که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است از مرز یک هزار امضاء گذشت.

خبرنگاران تومار درخواست لغو تحریم های آمریکا علیه ایران از مرز یک هزار امضا گذشت

در این تومار الکترونیکی که توسط فردی به نام اچ ام بورگس روی تارنمای مجلس انگلیس ایجاد شده، امضاء نمایندگان تاکید نموده اند که لغو تحریم ها در این شرایط اقدامی انسانی به شمار می رود.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر یک هزار و 187 نفر تومار یاد شده را امضاء کرد و آمار آن به سرعت رو به افزایش است.

طبق رویه های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر گردد دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر فراتر برود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر در این رابطه نوشت: مجلس انگلیس با ثبت دادخواستی، از دولت آمریکا تقاضا کرده است که فوراً تحریم های خود علیه ایران را در دوره بیماری کرونا لغو کند.

وی اضافه نمود: اتباع و اقامت نمایندگان بریتانیا می توانند این درخواست را امضا نمایند.

وزارت تجارت آمریکا همزمان با گسترش شیوع کرونا در دنیا و ایران 24 فرد حقیقی و حقوقی از جمله مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران را به بهانه آنچه همکاری در فعالیت هسته ای ایران و پاکستان خوانده است، در فهرست اشخاص تحریم شده قرار داد.

این وزارت خانه تاکید نموده است هرگونه تعامل با این افراد به مجوزهای اضافی تری احتیاج دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در مخالفت ضمنی با تحریم های آمریکا تاکید نمود که لندن به حمایت از کوشش های دنیای برای مبارزه با کرونا در ایران و سراسر دنیا ادامه می دهد.

این سخنگو که طبق رویه های مرسوم سیاسی در انگلیس خواست نامش فاش نگردد، روز پنجشنبه در پاسخ به سوال مکتوب خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: ما به حمایت از کوشش های دنیای برای مقابله با شیوع کوید19 هم در ایران و هم در سراسر دنیا ادامه می دهیم.

نشریه گاردین نیز روز چهارشنبه (28 اسفند 1398) در گزارشی از کوشش پشت پرده دولت انگلیس برای کاهش تحریم های آمریکا علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

این نشریه انگلیسی اضافه نمود، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ادعا می نماید که مواد دارویی به وسیله سازوکار اقتصادی سوئیس قابل دسترسی است اما مقام های دولت انگلیس نگران هستند که این فرایند به حدی پیچیده و مشروط باشد که در عمل ناکارآمد است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز 19 هزار و 644 نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و یک هزار و 433 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 353

به "خبرنگاران تومار درخواست لغو تحریم های آمریکا علیه ایران از مرز یک هزار امضا گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تومار درخواست لغو تحریم های آمریکا علیه ایران از مرز یک هزار امضا گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید