خبرنگاران حوادث ناشی از کار در لرستان60 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله پیوند، خرم آباد - خبرنگاران - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حوادث ناشی از کار در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش یافت.

خبرنگاران حوادث ناشی از کار در لرستان60 درصد کاهش یافت

علی آشتاب روز آدینه به رسانه ها بیان کرد: یکی از وظایف اصلی و اساسی وزارت کار صیانت از نیروی کار است تا فعالیت ها بهتر انجام گردد و این مهم به صورت نظارت توسط کارشناسان انجام می گردد.

وی گفت: این نظارت ها به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که بازرسان کار نیروها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد آنالیز قرار می دهند.

وی به شیوع کرونا در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحدهای مالی، تشدید بازرسی در کارگاه های مشمول قانون کار در دستور کار نهاده شد و در شش ماهه نخست امسال توسط بازرسان کار، چهار هزار و 391 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام شد.

وی اضافه نمود: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان های نا ایمن در کارگاه ها حوادث ناشی از کار 60 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

آشتاب گفت: بازرسان کار علاوه بر نظارت های روتین که به وسیله بازرسی از کارگاه ها صورت می گیرد؛ نظارت غیر مستقیم بر واحد به وسیله استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عملکرد ایمنی پیمانکاران به وسیله صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان به وسیله مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین آلات و اخذ تأییدیه های لازم از مراجع ذی صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 689

به "خبرنگاران حوادث ناشی از کار در لرستان60 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حوادث ناشی از کار در لرستان60 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید