خبرنگاران خیران مدرسه ساز همدان 321 طرح آموزشی احداث کردند

به گزارش مجله پیوند، همدان- خبرنگاران- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال 77 تا خاتمه بهمن سالجاری خیّران مدرسه ساز 321 طرح آموزشی را در قالب 2 هزار کلاس درس احداث کردند.

خبرنگاران خیران مدرسه ساز همدان 321 طرح آموزشی احداث کردند

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین مرادی عصر سه شنبه در آیین تجلیل از خیران مدرسه ساز استان همدان که در یک ارتباط تصویری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار گردید، اضافه نمود: این تعداد مدرسه و فضای آموزشی در زیربنای 235 هزارمتر مربع و با اعتبار 240 میلیارد تومان ساخته شده است.

وی اضافه نمود: تعداد 885 خیّر حقیقی و حقوقی در استان فعال هستند که از این تعداد 231 نفر تنها مدرسه ساز هستند.

مرادی با بیان اینکه خیران 31 درصد مشارکت در امر مدرسه سازی استان همدان داشته اند اضافه نمود: در حال حاضر تعداد 665 مدرسه با حدود 400 کلاس درس و با اعتبار 556 میلیارد تومان به صورت خیّری و مشارکتی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تعهد خیّرین مدرسه ساز در سالجاری 42 میلیارد تومان بوده که با افتخار صددرصد آن محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه بنیاد برکت به عنوان بزرگترین خیّر حقوقی در استان است، مطرح کرد: این بنیاد در مجموع 70 پروژه مدرسه سازی را از ابتدا در قالب 277 کلاس درس و تعهدی بالغ بر 47 میلیارد تومان داشته که تا به امروز 50 پروژه به بهره برداری رسیده و 20 پروژه نیز در دست احداث است.

مرادی از راه اندازی پویش من مادرم، بچه های ایران فرزند من اطلاع داد و اضافه نمود: این پویش که تا به امروز 11 هزار نفر در آن شرکت کردند، تا خاتمه اسفند ادامه دارد.

به گفته وی پویش دیگری به نام مهر را با محرم آغاز کنیممصادف با آغاز سال تحصیلی آغاز شد و هفت هزار نفر در این پویش شرکت کردند و در این میان مدرسه 2 کلاسه روستایی در فامنین از همین محل خشت گذاری شد و در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه از فروردین سالجاری بسته تحولی موسوم به طرح ملی آجر به آجر از سوی وزیر آموزش و پروزش ابلاغ و در استان همدان نیز همزمان با سراسر کشور انجام شد، گفت: از ابتدای اجرای این طرح، 28 پروژه در استان با اعتبار 56 میلیارد تومان با خیرین مدرسه ساز توافقنامه منعقد شده است.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه این مراسم که با حضور استاتدار همدان برگزار گردید از کتاب مهر ماندگار ویژه زندگینامه خیّر مدرسه ساز استان زنده یاد حاج محمد رونمایی و از 9 خیر مدرسه ساز به نمایندگی از خیرین استان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.

30 هزار نفر از فرهنگیان استان همدان به وسیله شبکه شاد نیز در این جشنواره شرکت کردند.

در سال تحصیلی جاری بیش از 296 هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 957

به "خبرنگاران خیران مدرسه ساز همدان 321 طرح آموزشی احداث کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران مدرسه ساز همدان 321 طرح آموزشی احداث کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید