خبرنگاران سازمان بین المللی کار: کرونا دهها میلیون شغل را نابود می نماید

به گزارش مجله پیوند، تهران - خبرنگاران - سازمان بین المللی کار در برآوردی بیان نمود میزان بیکاری ناشی از شیوع جهانی کرونا از آنچه روزهای قبل پیش بینی شده بود(بین 5.3 تا 24.7 میلیون)، بسیار فراتر خواهد رفت و می تواند موجب بیکار شدن دهها میلیون نفر گردد.

خبرنگاران سازمان بین المللی کار: کرونا دهها میلیون شغل را نابود می نماید

به گزارش روز آدینه رویترز ، سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل، تا هفته گذشته و بنابر فرضیه های متفاوتی درخصوص میزان اثرگذاری شیوع این بیماری بر اقتصاد دنیا، برآورد نموده بود ممکن است حدود 25 میلیون نفر در دنیا شغل خود را از دست بدهند.

اما سانگئون لی (Sangheon Lee) مدیر اداره سیاست های استخدامی سازمان بین المللی کار به رویترز گفته است که میزان بیکاری ناشی از شیوع کرونا فراتر آن چیزی است که پیش از این تصور می رفت .

وی به رویترز گفت به دلیل شدت و گستردگی تبعات ناشی از ویروس کرونا، میزان بیکاری ناشی از معضل بسیار فراتر رقم 25 میلیون نفر است که هفته پیش برآورد شده بود.

رویترز با اشاره به بیکار شدن 22 میلیون نفر در جریان رکود مالی سال های 2008 و 2009 ، نوشت که تاثیر شیوع کرونا بر شرایط اشتغال در دنیا بیشتر از رکود مالی گسترده این سال ها خواهد بود.

این میزان از بیکاری در مقایسه با سال های 2008 تا 2009 میلادی که دنیا با رکورد مالی روبرو شده بود و شمار بیکاران در سطح دنیا به 22میلیون نفر رسید، بیشتر خواهد بود.

شبکه خبری سی ان ان نیز امروز درگزارشی از 10 برابر شدن شمار بیکاران در آمریکا طی یک هفته اخیر اطلاع داد.

سی ان ان در گزارش خود مطرح نمود: درحالی که تا دوهفته گذشته تعداد افرادی که به موجب تاثیرات شیوع ویروس کرونا بیکار شده بودند، 300هزار نفر اعلام شده بود به یکباره درهفته گذشته به 3.3 میلیون بیکار رسید، این یک جهش 10 برابری است که به هیچ وجه خوب نیست و شمار و جهشی بی سابقه در خصوص بیکاری در آمریکا به شمار می رود.

مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب گذشته باوجود اختلاف عمیق درنهایت با 96 رای موافق طرح 2 تریلیون دلاری با هدف یاری به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرد و میلیاردها دلار برای خریداقلام مورد احتیاج پزشکی اختصاص داد، این بسته عظیم محرک مالی که در تاریخ آمریکا بی سابقه است سپس برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال شد.

اکنون آمریکا با 85 هزار و 594 مبتلا به ویروس کرونا چین را پشت سرگذارد و در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس نهاده شد. شمار جان باختگان این ویروس نیز به یکهزار و 300 نفر رسیده است.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 366

به "خبرنگاران سازمان بین المللی کار: کرونا دهها میلیون شغل را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان بین المللی کار: کرونا دهها میلیون شغل را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید