خبرنگاران شرایط کنونی، فرصتی برای ارتباط موثر اولیا با دانش آموزان است

به گزارش مجله پیوند، شهرری - خبرنگاران - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه شرایط جدید پیش آمده در فضای کنونی، فرصتی مناسب جهت ارتباط موثر اولیا با دانش آموزان است، گفت: والدین از شرایط جدید استفاده کنند.

خبرنگاران شرایط کنونی، فرصتی برای ارتباط موثر اولیا با دانش آموزان است

سید مجتبی هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: خانواده به عنوان بستر اولیه و مستمر تربیت فرزندان نقش بسیار تاثیرگذاری در شکل گیری شخصیت آنان دارد که باید این ظرفیت عظیم مورد توجه جدی قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه پیچیده شدن ارتباطات اجتماعی و قوت یافتن بستر توسعه ارتباطی و شبکه های اجتماعی، می تواند صدماتی را در روابط خانواده و فرزندان به همراه داشته باشد، گفت: بی گمان ارتباط صحیح بین پدر و مادر و روابط سالم آنان با بچه ها و نوجوانان، مهمترین زمینه رشد و پرورش آنان است .

هاشمی با تاکید بر اینکه ارتباط صحیح و سالم آن است که خانواده و فرزند در امر مبادله اطلاعات و احساسات در فضای مناسب مشارکت کرده و در این رابطه هر دو احساس ارزشمندی کنند، شرح داد: ارتباط عاطفی مناسب با فرزندان علاوه بر ایجاد صممیمیت با والدین ،ایجاد فضای هویت بخشی مبتنی بر مشارکت و ایفای نقش،را به همراه داشته باشد و آنان ، والدین را معتمد و پناهگاه خود در بحران ها بدانند.

این مسئول با اشاره به اینکه ،در شرایط کنونی که اعضای خانواده بیشتر وقت خود را در منزل باهم می گذرانند و فرصت مناسبی جهت تقویت این ارتباط و احیاناً ترمیم آن به وجود آمده است، گفت: از والدین انتظار می رود که با ایجاد فضای ارتباطی مناسب، مشارکت جویانه و مهرورزانه نسبت به فرزندان، فضای تهدید را به فرصت تبدیل کرده و ره اوردی نوین در جهت تربیت صحیح آنان به دست آورند.

آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و 2)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و2) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 386

به "خبرنگاران شرایط کنونی، فرصتی برای ارتباط موثر اولیا با دانش آموزان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط کنونی، فرصتی برای ارتباط موثر اولیا با دانش آموزان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید