خبرنگاران عملیات کنترل سیل در 24 حوزه آبخیز بحرانی کشور اجرا شد

به گزارش مجله پیوند، سبزوار- خبرنگاران- مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای امسال تا به امروز عملیات آبخیزداری و کنترل سیل در 24 حوزه آبخیز بحرانی در 11 استان سیل خیز کشور اجرا شده است.

خبرنگاران عملیات کنترل سیل در 24 حوزه آبخیز بحرانی کشور اجرا شد

ابوالقاسم حسین پور عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: از ابتدای امسال در اقدام جهشی، طرح آبخیزداری و آبخوانداری به عنوان یکی از طرح های محوری مورد توجه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی سالجاری اجرای عملیات کنترل سیل در 24 حوزه آبخیز در سطح 280 هزار هکتار در 11 استان سیل خیز کشور به سرانجام رسیده است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای وظیفه ذاتی خود که حفظ عرصه های طبیعی و پایداری منابع آب، خاک و پوشش گیاهی است برنامه های متعدد در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی کنترل سیل در 600 حوزه آبخیز و در بیش از یک میلیون هکتار از عرصه های آبخیزداری کشور در دست اجراست.

حسین پور ادامه داد: یکی از برنامه های این سازمان در زمینه مقابله با خسارات سیل، اقدام پیشگیرانه در نقاط بالادست است بطوریکه با سرمایه گذاری در حوزه بالادست و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر جلوگیری از خسارت از فرصت سیلاب ها برای تقویت منابع آبهای زیرزمینی، قنوات و چشمه ها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مناطق سیل خیز در خراسان رضوی حوزه آبخیر سدید مشرف به شهر سبزوار است گفت: طی یک دهه گذشته اقداماتی از جمله احداث بند خاکی سدید اجرا شده که باید متناسب با شرایط روز استحکام بخشی آن انجام شود.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: برای این منظور از محل صندوق توسعه ملی ردیف بودجه برای حوزه آبخیز سدید سبزوار اختصاص یافته که پس از مطالعات، طراحی و بازنگری مهندسی این طرح، تکمیل عملیات این حوزه در اولویت برنامه های آبخیزداری خراسان رضوی قرار می گیرد.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 873

به "خبرنگاران عملیات کنترل سیل در 24 حوزه آبخیز بحرانی کشور اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات کنترل سیل در 24 حوزه آبخیز بحرانی کشور اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید