خبرنگاران مردم اصفهان احتکار یا گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی را پیامکی اطلاع دهند

به گزارش مجله پیوند، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت : مردم با هر گونه احتکار، خودداری از عرضه کالا و یا گرانفروشی ماسک و دیگر اقلام بهداشتی را می توانند از طریق سامانه های 135 تعزیرات، 124 سازمان صنعت و 190 دانشگاه علوم پزشکی به صورت پیام کوتاه اطلاع دهند.

خبرنگاران مردم اصفهان احتکار یا گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی را پیامکی اطلاع دهند

غلامرضا صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: شهروندان باید با استفاده از تلفن همراه آدرس محلی را که مبادرت به این تخلف کرده را اعلام کنند تا بلافاصله تا 24 ساعت به آن رسیدگی شود.

وی بیان نمود: نیاز به حضور فیزیکی برای طرح شکایت نیست اما در عین حال در اداره های تعزیرات حکومتی هم به روی مردم باز است و هر کسی شکایتی دارد می تواند به صورت حضوری مراجعه کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان با بیان اینکه قانون با احتکار کنندگان کالاها و خدمات مورد نیاز مردم بطور جدی برخورد می کند ادامه داد: با کاهش تقاضا و تامین نیاز بازار برای استفاده از ماسک و دیگر اقلام بهداشتی، محتکران به زودی متضرر خواهند شد.

وی یادآور شد: بیشتر گزارش های دریافتی در روزهای اخیر در مورد ویروس کرونا و در زمینه ماسک و مواد ضد عفونی کننده بوده است.

صالحی با اشاره به اینکه اکنون با افزایش تقاضا عمومی برای استفاده از ماسک روبرو هستیم شرح داد: طبق پروتکل دانشگاه علوم پزشکی، فقط افراد بیمار و کسانی که با آنها ارتباط دارند باید از ماسک استفاده کنند اما در زمان حاضر این مطالبه وجود دارد و همه می خواهند از ماسک استفاده کنند.

به گفته وی شرایط استفاده از ماسک در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد.

صالحی اضافه کرد: یک انبار بزرگ احتکار ماسک با برند تقلبی در چند روز اخیر با گزارش های مردمی کشف شد و قاضی تعزیرات هم در محل حاضر شد و پس از صورتجلسه این کشفیات تحویل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد.

وی اظهار داشت: این ماسک های تولید داخل از نظر بهداشتی مسئله ای نداشتند اما این فرد قصد داشت با برند خارجی ماسک ها را وارد بازار کند و با احجاف به خریداران از آنها سود بیشتری دریافت کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: طبق قانون وظیفه این سازمان، رسیدگی و صدور حکم برای تخلفات و گزارش های ارسالی از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است و بطور خاص و جداگانه بازرسی تعزیرات نداریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 295

به "خبرنگاران مردم اصفهان احتکار یا گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی را پیامکی اطلاع دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم اصفهان احتکار یا گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی را پیامکی اطلاع دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید