خبرنگاران خاتمه خرداد آخرین مهلت انتقال مشاغل آلاینده به شهرک صنفی مهاباد

به گزارش مجله پیوند، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: مشاغل آلاینده این شهرستان تا پایان خردادماه فرصت دارند تا واحدهای صنفی خود را به شهرک صنفی انتقال دهند.

خبرنگاران خاتمه خرداد آخرین مهلت انتقال مشاغل آلاینده به شهرک صنفی مهاباد

محمد جهین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تمامی واحدهای صنفی آلاینده مهاباد که در شهرک صنفی کاوه دارای زمین و مغازه هستند از اول خرداد به مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل و جابه جایی واحد صنفی خود به آنجا اقدام کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 40 مغازه شامل انواع واحدهای صنفی آلاینده در شهرک صنفی کاوه مستقر شدند و بقیه مشاغل از جمله نمایشگاه های خودرو، مکانیکی ها، مصالح ساختمانی و فلزکاران نیز باید به این شهرک منتقل شوند.

وی افزود: افرادی که علی رغم داشتن قرارداد در مدت مقرر اقدام به انتقال نکنند قرارداد آنان لغو خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال های اخیر امکانات عمرانی و خدمات رفاهی شهرک صنعتی کاوه افزایش یافته و آسفالت معابر و جاده منتهی به آنها نیز انجام شده است.

جهین، بیان نمود: مشاغل مزاحم دارای پیامدهایی چون ناامنی، اختلال در رفت وآمد، بدمنظره کردن چهره شهر، ایجاد آلودگی های صوتی و بصری و اشغال مساحت زیادی از معابر و ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان است.

28 شغل در فهرست مشاغل آلاینده واقع شده است که مکانیکی، نجاری، صافکاری، درب و پنجره سازی، سنگبری، تراشکاری و نقاشی از جمله آنهاست.

مهاباد دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی پروانه دار است.

با همکاری شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرک صنفی با عنوان کاوه در ورودی جاده میاندوآب برای مشاغل آلاینده مهاباد ایجاد شده است که برخی از صنوف برای رفتن به این مکان هنوز مقاومت نشان می دهند.

استقرار مشاغل مزاحم به ویژه صنعتکاران در شهر مهاباد نه تنها شهروندان را از جنبه های مختلف آزار می دهد بلکه بر اقتصاد و کسب و کار اصناف دیگر نیز تاثیر گذاشته است.

طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهای تشویقی از قبیل مشخص محل جدید استقرار، تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه ریزی و اقدام کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 487

به "خبرنگاران خاتمه خرداد آخرین مهلت انتقال مشاغل آلاینده به شهرک صنفی مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خاتمه خرداد آخرین مهلت انتقال مشاغل آلاینده به شهرک صنفی مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید