خبرنگاران پیگیر مسائل شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان هستیم

به گزارش مجله پیوند، رشت- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه بعضی دستگاه های اجرایی به علت محدودیت های اعتباری نتوانسته اند به تعهدات خود در تامین زیر ساخت های مورد احتیاج شهرکها و نواحی صنعتی عمل نمایند، گفت: با جدیت پیگیر برطرف مسائل موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی استان هستیم .

خبرنگاران پیگیر مسائل شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان هستیم

فریبرز سعیدی کیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران بر لزوم حمایت و توسعه صنایع کوچک، بر تکمیل زیرساختها برای استقرار صنایع کوچک و متوسط تأکید و توضیح داد:با تکمیل زیر ساختها و امکانات زیر بنایی در شهرکها و نواحی صنعتی و راه اندازی واحد های صنعتی ، شاهد رشد اشتغال و توسعه صنعتی خواهیم بود .

وی گفت: همچنین حمایت از تشکیل خوشه های صنعتی، مشارکت و همراهی در راه اندازی واحدهای راکد صنعتی، حمایت از صادرات با تشکیل کنسرسیوم های تخصصی تجاری و صادراتی و راه اندازی فن بازارهای منطقه ای، از راهکارهای حمایت گسترده از صنایع کوچک و متوسط است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع کوچک و متوسط محرک اصلی رشد اقتصادی کشور و استان گیلان محسوب می شوند. اضافه کرد: در حال حاضر با مدیریتی قاطع، دلسوز و در صحنه می توان به صنعت استان یاری کرد که مجموعه شرکت های صنعتی در این راستا تمام کوشش خود را بیش از پیش به کار خواهد بست .

سعیدی کیا خاطر نشان کرد: در سال های اخیر افزایش آگاهی مصرف کنندگان و تغییرات مستمر سلایق و خواسته های مشتریان و مصرف کنندگان، موجب تغییرات مستمر در ساختار فراوری شده و از آنجا که صنایع عظیم به دلایل ساختاری، انعطاف لازم در جوابگویی به احتیاج تنوعی بازار مصرف را ندارند، زمینه رشد صنایع کوچک بیش از پیش فراهم شده است.

سعیدی کیا گفت : توسعه صنعتی استان، کاهش آلایندگی و بار ترافیکی، یاری به توسعه کارآفرینی، ساماندهی صنایع کوچک و جذب سرمایه گذاران از مهم ترین اهداف شهرک های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان ادامه داد: با توجه به ویژگی ها و قابلیتهای گیلان ، باید به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم ، این در حالی است که صنایع کوچک یکی از بهترین راهکار ها برای رونق اقتصاد می باشد .

سعیدی کیا با اشاره به تجربه مثبت کشورهای جهان در تشکیل بازار (SME) اعلام کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان که در زمینه ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه فعالیت داشته اند، رشد مثبتی در تامین اقتصادی صنایع کوچک تجربه نموده اند.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی، مطرح نمود: یکی از مسایل اصلی بازار(SME) بحث جذب سرمایه گذاری خارجی است. بعضی شرکت های بین المللی مایل هستند به این بازار وارد شوند و این امر زمینه شفافیت و افزایش استاندارهای اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلاندر خاتمه گفت : همه کوشش خود را به کار خواهیم گرفت تا خدمات مناسبی را در اختیار صنعتگران به ویژه سرمایه گذاران قرار دهیم.

36 شهرک و نواحی صنعتی مصوب در گیلان وجود دارد که 33 شهرک و ناحیه در حال بهره برداری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 878

به "خبرنگاران پیگیر مسائل شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیگیر مسائل شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید