خبرنگاران 100 میلیارد ریال به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

به گزارش مجله پیوند، یاسوج- خبرنگاران- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار عمرانی و یک هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای تولید و ایجاد اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

خبرنگاران 100 میلیارد ریال به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

حسین کلانتری هدف از این دیدار را طرح مسائل مناطق روستایی و کم برخوردار استان برشمرد و گفت: انتظار می رود برای اجرای پروژه های عمرانی در فصل راه، آب، فرهنگ، آموزش و پرورش، تولید و اشتغال روستایی ،مناطق محروم و کم برخوردار استان اعتبار ویژه ای تخصیص داده شود.

وی خواستار برگزاری نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان استان با دکتر جهانگیری و وزرا در دفتر معاون اول رئیس جمهوری شد تا در آن مسائل مناطق روستایی و کم برخوردار بررسی شود و اعتبار و تسهیلات مناسب برای استان در نظر گرفته شود.

کلانتری یادآوری کرد در نشست مذکور به صورت خاص مسائل برخی مناطق روستایی استان در 9 شهرستان به ویژه مناطق زیلایی، دیشموک، بیدانجیر چرام، پیچاب باشت و سایر مناطق محروم استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به هنر دست، زنان استان و تولیدکنندگان فرش خواستار حمایت جدی از تولید کنندگان گلیم و فرش در مناطق مختلف استان شد.

نماینده ارشد اجرایی دولت در استان با اشاره به اینکه 40 درصد مردم استان در مناطق روستایی ساکن هستند، گفت: توسعه روستاها، خط مشی مناسب برای دست یافتن به توسعه پایدار است.

استاندار از توجه ویژه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق روستایی و عشایری قدردانی کرد و گفت: تسریع در فرایند اجرای طرح های روستایی و کمک به این مناطق از اولویت های مهم دولت است.

کلانتری با تاکید بر اینکه پیشرفت و تخصیص اعتبار به روستاها موجب ماندگاری مردم در این مناطق می شود، بیان نمود: تسریع در فرایند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی یک ضرورت انکارناپذیر است و این مهم موجب ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد حاشیه نشینی خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به محدودیت ها و تنگناهای اعتباری در سطح کشور تاکید کرد: برای رفع مسائل مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با مسئولان استان تلاش می کنیم.

وی همچنین با تخصیص مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در مرحله اول و مبلغ 1150 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای تولید واشتغال روستایی به استان موافقت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 658

به "خبرنگاران 100 میلیارد ریال به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 میلیارد ریال به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید