دفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش بس نداریم

به گزارش مجله پیوند، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه توافق نموده تا در روزهای منتهی به امضای توافق با آمریکا حملاتش را کاهش دهد تا زمینه خروج امن نیروهای آمریکایی فراهم گردد اما این به معنی آتش بس نخواهد بود.

دفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش بس نداریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه با طرف آمریکایی توافق نموده تا در روزهای منتهی به امضای توافقنامه صلح عملیات نظامی خود را کاهش دهد.

شاهین به داون نیوز گفت: هدف از کاهش عملیات نظامی ایجاد فضای امنی برای نیروهای خارجی جهت خروج آن ها از افغانستان است.

وی توضیح داد: هیچ توافقی برای آتش بس نداریم، این کاهشی در عملیات نظامی است. این حق ماست تا ببینیم چگونه، چطور و کجا عملیات نظامی خود را کاهش دهیم و این تنها به نیروهای خارجی محدود نمی گردد. این کاهش عمومی بوده و همه نیروها از جمله نیروهای دولتی را نیز شامل می گردد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پاسخ به پرسشی مبنی بر ادامه کاهش حملات پس از امضای توافق نیز گفت که روز پس از آن دیگر بندهای توافقنامه اجرایی خواهد شد.

وی بدون ارائه جزئیات درباره این بندها اضافه کرد که این توافق منجر به شروع گفت وگوهای بین الافغانی خواهد شد.

شاهین درباره شروع گفت وگوهای هیئت طالبان با مذاکره کنندگان آمریکایی نیز گفت که دو طرف با یکدیگر 3 جلسه داشتند و روز آدینه توقف کوتاهی دارند و احتمالاً دیدارها از یکشنبه (امروز) از سر گرفته می گردد.

وی ادامه داد که در این نشست شیرمحمد عباس استانکزی ریاست تیم مذاکره کننده طالبان را به عهده خواهد داشت.

سخنگوی دفتر طالبان در قطر تاکید نمود که پیش نویس توافقنامه آماده است و شرایط توافق مشخص می باشد و گفت وگوها برای مشخص زمان امضای توافق صلح در جریان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 227

به "دفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش بس نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر سیاسی طالبان: هیچ توافقی برای آتش بس نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید