رئیس جمهور مستعفی یمن: اشغال سقطری ناراحت کننده بود

به گزارش مجله پیوند، رئیس جمهور مستعفی یمن در واکنش به اشغال جزیره راهبردی سقطری در جنوب یمن توسط شبه نظامیان تحت امر امارات صرفا آن را اتفاقی ناراحت کننده توصیف کرد و از آنها خواست به خونریزی ها انتها دهند.

رئیس جمهور مستعفی یمن: اشغال سقطری ناراحت کننده بود

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور مستعفی یمن امروز طی نشستی با مشاوران و اعضای مجلس حکومت مستعفی خود درباره تحولات اخیر در جنوب یمن سخنرانی کرد.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، عبد ربه منصور هادی در ابتدای سخنان خود، کشوری امن و باثبات برای فرزندان یمن در سایه یک حکومت عادلانه و قوی را خواستار شد. این در حالیست که از چهار سال و اندی قبل ائتلاف سعودی را به مداخله نظامی در کشورش برای نابودی زیرساخت ها و کشتار هموطنانش دعوت نموده است.

منصور هادی با اشاره به ادامه کشمکش نظامی میان نیروهایش با شبه نظامیان تحت امر امارات در جنوب یمن گفت: ما توافق ریاض را پذیرفتیم، زیرا راه برون رفت از همه مظاهر شورش مسلحانه در عدن و بعضی مناطق دیگر بود، اما متاسفانه اجرای این توافق در نتیجه رفتارهای تنش زا و تازه ترین آن حوادث استان سقطری، سخت شد.

رئیس جمهور مستعفی یمن که به دلیل بی اعتنایی به قضیه اشغال سقطری توسط شبه نظامیان شورای انتقالی مورد انتقاد مسئولین تحت امر خود در سقطری قرار داشت، در واکنش به این قضیه صرفا گفت: تماشای صحنه تانک ها و خودروهای زرهی که به نهادهای دولتی در جزیره سقطری حمله می نمایند، ناراحت نماینده بود.

او ضمن درخواست از شورای انتقالی برای سرانجام دادن به شورش علیه دولت و نهادهای آن و اجرای توافق ریاض گفت: شورای انتقالی باید به تنش و خونریزی در یمن سرانجام دهد.

منصور هادی در حالی که نیروهایش و ائتلاف سعودی همچنان به حملات زمینی و هوایی علیه شهرهای یمن ادامه می دهند، دولت نجات ملی یمن در صنعاء را به رد دعوت برای گفت وگو و حملات بیشتر متهم کرد.

رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را شبه نظامی خواند و مدعی شد: شبه نظامیان، کشورمان را پایگاهی برای حمله راکت ها یا پهپادهای ایرانی به برادرانمان قرار داده اند.

رئیس جمهور مستعفی یمن گفت: ملت یمن با چالش های بزرگی روبه روست که از جمله آنها خدمات رسانی نامناسب، شیوع کرونا و رفتارهای قانون شکنانه است؛ اما توسل به زور و سلاح برای کسب دستاوردهایی شخصی یا پیاده کردن پروژه های قومی-حزبی هرگز قابل قبول نیست.

او اضافه کرد: من دستور دادم در أبین(شهری در جنوب یمن) آتش بس باشد تا فرصت برای ازسرگیری کوشش ها به منظور سرانجام دادن به شورش ها و اجرای توافق ریاض فراهم گردد.

فرماندهی شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت علنی امارات عربی متحده است، روز شنبه هفته گذشته از تسلط بر پادگان های نیروهای دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان سعودی) در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن اطلاع داد و اعلام نمود که این منطقه را به صورت خودمختار اداره می نماید.

گزارش های اخیر رسانه های عربی از یمن هم حاکی از این بوده است که عربستان سعودی به یاری شورای انتقالی تحت حمایت امارات برای غلبه بر مابقی نهادهای تحت حکومت منصور هادی آمده است و موج جدید حملات علیه دولت مستعفی یمن از سوی ریاض مدیریت می گردد.

سقطری تا به امروز بارها شاهد کوشش های گروه های مسلح تحت حمایت امارات برای تسلط بر تاسیسات حیاتی آنجا بوده است؛ گروه هایی از نیروهای دولت مستعفی منصور هادی هم تحت حمایت شورای انتقالی جنوب که خواستار جدایی جنوب یمن از شمال آن است در آنجا دست به شورش می زدند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 470

به "رئیس جمهور مستعفی یمن: اشغال سقطری ناراحت کننده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور مستعفی یمن: اشغال سقطری ناراحت کننده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید