رسانه کنگره آمریکا: دوران افول قدرت نرم آمریکا فرارسیده است

به گزارش مجله پیوند، یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا در یادداشتی نوشته که قدرت نرم آمریکا به سرعت رو به افول است.

رسانه کنگره آمریکا: دوران افول قدرت نرم آمریکا فرارسیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک پایگاه نزدیک به کنگره آمریکا در یادداشتی با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای خروج از سوریه از افول قدرت نرم آمریکا ابراز نگرانی نموده است.

پایگاه هیل در این مقاله به قلم تاد روزنبلوم، مقام اسبق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا می نویسد: آمریکایی ها به عینه شاهد اثرات فاجعه آمیز تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای خارج کردن مجموعه ای از پرسنل نظامی خود از سوریه هستند. ظرف فقط یک هفته، روسیه، ترکیه و ایران به دستاورهای چشم نوازی دست پیدا نموده اند. متأسفانه، ما شاهد افول سریع قدرت نرم آمریکا بوده ایم.

کاخ سفید چند هفته پیش بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر نموده اند.

تصمیم ترامپ با واکنش های منفی زیادی در داخل آمریکا روبرو شده، اما او در واکنش به نقدها از راهبردش در سوریه و رها کردن نمودهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از جنگ 200 ساله ترکیه با گروهی از نمودها توصیف نموده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

روزنبلوم نوشته است: قدرت نرم ما، بخش اعظمی از قدرت و توان ملی ما برای پیشبرد منافع آمریکا است و این قدرت به سرعت رو به کاهش است.من از زمان خروج از دولت ایالات متحده در چهار سال پیش، بخش زیادی از زمانم را صرف ترویج حکمرانی قوی و جوابگو برای کشورهای شریک آمریکا نموده ام.

مقام سابق آمریکایی خاطرنشان نموده است: تا به اینجای کار، آنچه اعضای مجلس ها و مقام های دولت های خارجی می خواهند بدانند این بوده که چه بر سر حاکمیت قانون، مسئولیت پذیری و آزادی بیان در داخل ایالات متحده آمده است. این چیزی است که من بعد از 27 سال فعالیت در تمامی سطوح سازمان های امنیتی کشورمان و در کنگره، هرگز تصور آن را نمی کردم.

روزنبلوم تأکید نموده است: من یک تصمیم گیر سیاسی، مقام اطلاعاتی، منصوب سیاسی و یک بوروکرات کارکشته بوده ام که بخش اعظم عمرش را صرف پیشبرد منافع آمریکا نموده است.

او خاطرنشان نموده در دوران گذشته آمریکا به جهت داشتن قدرت نرم بالا قادر به استخدام جاسوسان خارجی بوده است. وی نوشته است: ایالات متحده قادر بود جاسوسان خارجی زیادی استخدام کند چون معتقد بودند که سیستم دموکراتیک حکومت ما بهتر بود.

زونبلوم در ادامه ابراز نگرانی نموده که چین با هزینه کرد مبالغ هنگفت برای زیرساخت های خود و پیشبرد پروژه هایی مانند طرح یک کمربند و جاده در حال معرفی نظام حکومتی مد نظر خودش به جهان است.

وی نوشته است: حالا در جریان تعاملاتم در خارج از کشور با سوالات و نظراتی روبرو می شوم که می پرسند چه اتفاقی برای آمریکا افتاده است. گروه های نوپا از لحاظ دموکراسی به من می گویند که با مفاهیمی مانند دولت غیرجوابگو، سطوح بالای فساد، سوءاستفاده از دستگاه قضایی برای هدف قرار دادن رقبای سیاسی و قانونگذاران رامی که قادر به عبور از تعهدات حزبی شان نیستند، خوب آشنا هستند. از من می پرسند که در آینده چه بر سر ایالات متحده آمریکا خواهد آمد و می گویند که چقدر احساس تأسف می نمایند که آمریکا دیگر الگوی خوبی برای حکومت داری نیست.

وی اضافه نموده است: بیش از هر چیز به من گفته می گردد که کنشگران فاسد کارهایشان را با اشاره به کارهای رئیس جمهور و هواداران او توجیه می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 18

به "رسانه کنگره آمریکا: دوران افول قدرت نرم آمریکا فرارسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه کنگره آمریکا: دوران افول قدرت نرم آمریکا فرارسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید