روسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن اسپوتنیک-وی در اروپا ندارد

به گزارش مجله پیوند، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، به درازا کشیده شدن فرایند تأیید واکسن اسپوتنیک-وی از سوی سازمان بهداشت دنیای و موسسه دارویی اروپا، مانعی برای استفاده از این دارو در بیش از 60 کشور دنیا بوجود نیاورده است.

روسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن اسپوتنیک-وی در اروپا ندارد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر پانکین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که به درازا کشیده شدن فرایند ثبت واکسن روسی اسپوتنیک-وی از سوی سازمان بهداشت دنیای و موسسه دارویی اروپا - ЕМА ، مانعی برای استفاده از این دارو در بیش از 60 کشور دنیا بوجود نیاورده است. به گفته وی، عدم ثبت واکسن اسپوتنیک روسیه به علت بعضی تبعیضات و رقابت های بازاری است.

این دیپلمات روس گفت: با وجود عدم ثبت واکسن اسپوتنیک به وسیله سازمان بهداشت دنیای و موسسه دارویی اروپا، این دارو بر اساس توافقات دوجانبه در بیش از 60 کشور دنیا در حال استفاده است و سهم قابل توجهی در مبارزه دنیای با ویروس کرونا دارد و به همین علت وارد نشدن آن به بازار رسمی واکسن های کرونا، موجب نگرانی مقامات روسی نیست.

کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه پیش از این گفته بود، که موسسه دارویی اروپا در تحقیقات خود اظهارنظر انتقادی از واکسن اسپوتنیک-وی ننموده و انتظار می رود که اتحادیه اروپا تا انتها ماه آگوست (شهریور- مهر ماه) استفاده از این واکسن را مورد تأیید قرار دهد.

فرایند تحقیقات آژانس دارویی اروپا به روی واکسن اسپوتنیک-وی روسیه از اوایل ماه مارس (اسفند ماه گذشته) شروع شده است.

وزارت بهداشت روسیه تأیید نموده است که هر 3 واکسن فراوری شده در این کشور موثر، ایمن و بدون عوارض جانبی شدید هستند. میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه هم گفته است، در میان تمامی افرادی که در این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، تا به امروز هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

به گفته وی، تا به امروز بیش از 23 میلیون شهفرایند روس واکسینه شده اند و بعد از شیوع مجدد این عفونت و توصیه های مسئولان، فرایند واکسیناسیون در دو شهر مسکو و سن پترزبورگ آهنگ سریعتری گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1176

به "روسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن اسپوتنیک-وی در اروپا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن اسپوتنیک-وی در اروپا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید