سخنرانی دیوید بکام در سازمان ملل ، به حقوق و آینده بچه ها احترام بگذاریم

به گزارش مجله پیوند، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان و سفیر حسن نیت صندوق بچه ها ملل متحد (یونیسف) همزمان با روز جهانی کودک 2019 در سازمان ملل سخنرانی کرد.

سخنرانی دیوید بکام در سازمان ملل ، به حقوق و آینده بچه ها احترام بگذاریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران به نقل از یونیسف، دیوید بکام که 15 سال است به عنوان سفیر حسن نیت صندوق بچه ها ملل متحد-یونیسف با سازمان ملل همکاری دارد، روز چهارشنبه 20 نوامبر به مناسبت روز دنیای کودک به ساختمان سازمان ملل در نیویورک رفت و درباره بچه ها سخنرانی کرد.

بکام البته این روزها بیشتر درگیر راه اندازی تیم فوتبال خود اینتر میامی در آمریکاست اما فرصت را مغتنم شمرد و در ابتدای سخنانش در سازمان ملل گفت: امروز روز دنیای کودک است؛ روزی که ما باید حقوق بچه ها را در هر جای دنیا به خودمان یادآوری کنیم. وظیفه ای که در حمایت از بچه ها داریم؛ حمایت از آرزوها، انگیزه ها و البته رویاهای آنها.

بازیکن پیشین تیم های منچستر یونایتد، رئال مادرید و پاریسن ژرمن خودش را کودکی خوشبخت توصیف کرد و اضافه کرد: من در شرق لندن بزرگ شدم و همیشه رویایم این بود که یک فوتبالیست حرفه ای شوم. این همه خواسته من در زندگی بود و برخلاف بسیاری از بچه ها در گوشه و کنار دنیا، به شکلی باورنکردنی بخت یارم بود. خانه داشتم، مدرسه می رفتم و در خانواده ای بودم که یاری کردند رویاهای من به واقعیت تبدیل گردد.

بکام با اشاره به سفرهایش به کشورها و مناطقی چون جیبوتی، نپال، آفریقای جنوبی و سوازیلند گفت: در این کشورها، رویای دخترها و پسرها داشتن صلح و آرامش و بازگشتن به خانه و زندگی بود. از نوجوانان می شنیدم که در رویای رهایی از شر بیماری هایی چون HIV هستند. دیدم که یونیسف می کوشد به بچه ها غذای سالم، آب آشامیدنی، بهداشت و آموزش برساند؛ همه آنچه آنها می خواهند تا سالم و شاد رشد نمایند و توانایی هایشان را نشان دهند.

این ستاره سرشناس دنیای توپ گرد در بخش پایانی سخنانش در سازمان ملل به مناسبت روز دنیای کودک گفت: همه ما به عنوان رهبران دنیا، چهره های آشنا، پدر و مادر و البته یک انسان باید تمام توان خودمان را به کار بگیریم تا از رویاهای بچه ها مراقبت کنیم. آینده برای ما نیست؛ آینده برای بچه ها است.

میلی بابی براون، بازیگر 15 ساله انگلیسی هم دیگر چهره ای بود که روز چهارشنبه در ساختمان اصلی سازمان ملل در نیویورک به مناسبت روز دنیای کودک سخنرانی کرد. این بازیگر نامزد امی در بخشی از سخنانش از یک تجربه دردناک در مدرسه و حمله همکلاسی هایش گفت و اضافه کرد که حالا دیگر از مدرسه رفتن می ترسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 66

به "سخنرانی دیوید بکام در سازمان ملل ، به حقوق و آینده بچه ها احترام بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی دیوید بکام در سازمان ملل ، به حقوق و آینده بچه ها احترام بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید