سیلاب بالغ بر 1000 میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات سیستان و بلوچستان وارد کرد

به گزارش مجله پیوند، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب بالغ بر 1000 میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات سیستان و بلوچستان وارد کرد.

سیلاب بالغ بر 1000 میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات سیستان و بلوچستان وارد کرد

به گزارش از ، محمد شهلی بر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در فرمانداری چابهار برگزار گردید، گفت: بر اثر بارندگی های اخیر و وقوع سیلاب صدمات قابل توجهی به مزارع پرورش میگو و تاسیسات بنادر صیادی و سایر زیرساخت های شیلاتی استان وارد شده که بر اساس برآورد اولیه این خسارات ها بیش از هزار میلیارد ریال پیشبینی می گردد.

محمد شهلی بر اضافه نمود: سیلاب اخیر باعث زیر آب رفتن تمامی مزارع پرورش میگوی گواتر و آسیب 107 مزرعه 20 هکتاری و 6 مزرعه 200 هکتاری موجود در این سایت شده، علاوه بر آن موجب تخریب 54 کیلومتر جاده داخل این سایت، تخریب دایک حفاظتی، تخریب دریچه های هیدرومکانیکال و رسوب گذاری در کانال های آبرسان و زهکش و صدمه به تاسیسات برقی مزارع این سایت پرورش میگو شده است.

او اضافه نمود: در بخش زیرساخت های صیادی نیز به بعضی از بنادر صیادی از جمله بندر صیادی رمین و جاده دسترسی بندر کلات زرآباد خسارت هایی وارد شده که طبق آنالیز های صورت گرفته و برآورد اولیه، پیشبینی می گردد بالغ بر هزار میلیارد ریال به زیرساخت های شیلاتی در چابهار و کنارک خسارت وارد شده باشد.

او از مسئولین مربوطه خواست تا مسائل و مسائل بخش شیلات را در دستور کار قرار داده و اظهار امیدواری کرد که جهت جبران خسارات وارده و برطرف مسائل بهره برداران این بخش هر چه سریعتراقدامات و مساعدت های لازم اجرایی گردد.

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به ریاست احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور امیرحسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، علیرضا تابش رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سردار مارانی فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، فتح الهی معاون وزیر صمت، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، حمید الدین یوسفی فرماندار شهرستان کنارک، جمعی از مدیران کل استان و مسئولین شهرستانی در فرمانداری کنارک برگزار گردید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 213

به "سیلاب بالغ بر 1000 میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات سیستان و بلوچستان وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب بالغ بر 1000 میلیارد ریال خسارت به بخش شیلات سیستان و بلوچستان وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید