شهرداری اراک آماده اجرای طرح های ترافیکی است

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/مرکزیشهردار اراک گفت: شهرداری اراک آمادگی اجرای هرگونه طرح برای برطرف معضل ترافیکی شهری را بدون داشتن مشکل اقتصادی در این خصوص وجود دارد.

شهرداری اراک آماده اجرای طرح های ترافیکی است

به گزارش خبرنگاران، محمدکریم شفیعی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: مطالعات کلی در مورد مباحث شهرسازی و زیربنایی طرح جامع شهر اراک انجام طرح گرفت و به تصویب شورای عالی شهرسازی هم رسید و تنها دو سه نکته احتیاج به اصلاح داشت، در واقع باید در این طرح محدوده خدماتی به حریم شهر اضافه می شد.

وی اضافه نمود: طرح جایگزین 24 متری به منظور انجام آنالیز های کارشناسی و علمی به شهرداری ارائه نشده و این در حالی است که هر طرحی باید دارای ارزیابی های فنی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی باشد تا بتوان ترافیک را به شکل مناسب مدیریت کرد. در واقع از مطالعات ترافیکی به معبر می رسیم و نمی گردد ابتدا معبری را احداث کرد و سپس ساختاری برای عبور ترافیک برای آن تعریف کرد. باید ترافیک درون منطقه را به منظور جلوگیری از ترافیک اضافی با اصلاح هندسی کنترل کرد.

شهردار اراک با بیان اینکه مطالعات ترافیکی باید دانش محور و بر اساس مطالعات علمی باشد گفت: در حال حاضر طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اراک توسط شهرداری تهیه و کلیات آن به تصویب رسیده است، طرح جامع ترافیک باید مبنای کار علمی داشته و گویای مثبت یا منفی بودن اجرای طرح باشد.

وی در مورد طرح پیاده راه اراک نیز اضافه نمود: تدوین این طرح نیز توسط مشاور صورت گرفته و انحراف ترافیک خودروها در آن لحاظ شده و بر اساس این مدل ترافیکی، مرکز شهر و بافت تاریخی باید تبدیل به پیاده راه شده و عاری از حمل و نقل شهری باشد و در ترافیک داخل محدوده، اصلاح هندسی صورت گیرد.

شفیعی اضافه نمود: در حال حاضر شهرداری اراک آمادگی اجرای هرگونه طرحی را برای برطرف معضل ترافیکی بدون مشکل اقتصادی دارد.

وی توضیح داد: به منظور حفظ بافت قدیمی شهر و جلوگیری از افزایش ترافیک در طرح جامع اراک، باید طرح جایگزین 58 متری با دقت بالا انجام گردد چراکه در غیراینصورت مسائل این محدوده افزایش پیدا خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، رئیس شورای شهر اراک نیز در این جلسه گفت: 18 سال از ارائه طرح 58 متری و بلاتکلیفی ساکنین منطقه با این طرح می گذرد در نتیجه بهتر است هرچه زودتر این ساکنین از بلاتکلیفی خارج شوند.

محمدحسین فدایی اضافه نمود: با توجه به جلسات شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای برنامه ریزی، جمع بندی شورای پنجم در این رابطه انجام و بر اساس مصوبه بند 6 نظر شورای شهر ابلاغ شده است.

وی بیان نمود: کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی تخصصی است و شورای اسلامی شهر تابع نظر این شورا است.

به گزارش خبرنگاران، شورای شهر اراک طی نامه ای به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و استانداری مرکزی مخالفت خود را با احداث هرگونه معبر جدید در محدوده طرح 58 متری سابق اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 30

به "شهرداری اراک آماده اجرای طرح های ترافیکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری اراک آماده اجرای طرح های ترافیکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید