طرح تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق ابهامات زیادی دارد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، ایاد العنبر تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق امروز دوشنبه به طرح کمیساریای عالی برگزاری انتخابات در مورد تعویق زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، واکنش نشان داد.

طرح تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق ابهامات زیادی دارد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: طرح تعویق 4 ماهه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام با سوالات و ابهامات زیادی روبرو است. سوال و ابهام اول این است که مشخص موعد برگزاری انتخابات در ماه ژوئن بدون مشورت با کمیساریای عالی انتخابات اجرا شده است؟

این تحلیلگر عراقی در ادامه یادآور شد: سوال دوم این است که کمیساریای عالی انتخابات عراق پیشنهاد خود برای تعویق انتخابات را هم اکنون مطرح نموده و پیشتر سخنی در این زمینه به میان نیاورده است؟

پیشتر عامر الکبیسی تحلیلگر عراقی گفته بود: متأسفانه کمیساریای عالی انتخابات میخواهد تا برگزاری انتخابات را 4 ماه دیگر به تأخیر بیندازد! این تأخیر در برگزاری انتخابات، تأسف بار است و اعتماد به انتخابات را سست می نماید.

کمیساریای عالی انتخابات عراق شب گذشته پیشنهاد به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را عنوان کرد. کمیساریای عالی انتخابات عراق در شرح تصمیم خود گفت که این درخواست با توجه به خاتمه مدت مشخص شده برای ثبت نام ائتلاف های سیاسی و کم بودن تعداد این ائتلاف ها اجرا شده است تا زمینه و فرصت برای ثبت نام نامزدهای بیشتر مهیا و سالم بودن انتخابات تضمین گردد.

درحالی که دفتر نخست وزیری عراق تاریخ 6 ماه میلادی ژوئن (16 خرداد) را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نظر گرفته است؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته که ترجیح می دهد این تاریخ به 16 اکتبر (24 مهر) موکول گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 904

به "طرح تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق ابهامات زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق ابهامات زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید