طرح نظارت بر بازار ماه رمضان آغاز شد

به گزارش مجله پیوند، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از آغاز طرح ویژه ضیافت برای نظارت بر بازار ماه رمضان خبر داد و گفت که پرونده بازرسی و نظارت بر بازار شب عید با بیش از 28 میلیارد تومان پرونده بسته شد.

طرح نظارت بر بازار ماه رمضان آغاز شد

یدالله صادقی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه انتها سال و نوروز 1400 از 15 بهمن 1399 آغاز شد و 15 فروردین 1400 انتها یافت، اظهار کرد: دراین طرح علاوه بر اقلام و کالاهای پرمصرف ویژه شب عید مثل کیف و کفش شیرینی و خشکبار، لباس و پوشاک و خدمات عمومی (قالیشویی و خشکشویی و غیره) بر کالاهای اساسی خانوار مانند فرآوردهای لبنی، اقلام پروتئینی، میوه و مواد شوینده نیز بازرسی مستمر انجام گرفت.

به گفته وی از تعداد 68 هزار بازرسی اجرا شده در مدت یاد شده، 12 هزار و 175 پرونده و گزارش بازرسی به ارزش 28 میلیارد و 259 میلیون تومان تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشترین بازرسی در حوزه اقلام پروتئینی

این مقام مسئول بیشترین بازرسی های اجرا شده را درمورد اقلام پروتئینی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ با 19 هزار و 580 مورد مطرح نمود و گفت که بیش از 4000 پرونده تخلف به ارزش پنج میلیارد و 176 میلیون تومان در این بخش تشکیل شده است.

صادقی همچنین با اشاره به حضور بازرسین سازمان در واحد ها و مراکز اقامتی و تفریحی و فرهنگی، شرح داد: بر اساس گزارش ها 2537 بازرسی از این مراکز اجرا شده که 418 پرونده تخلف کشف و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

آغاز طرح یک ماهه نظارت بر بازار ماه رمضان

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه از آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان (طرح بازسی و نظارت ویژه ماه مبارک) به مدت یک ماه خبر داد و گفت: نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان هر ساله به صورت مشترک توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف و با همکاری دستگاه های مربوطه مثل شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی درسطح استان اجرا می شود. اولویت این طرح علاوه بر کالاهای پر مصرف مثل خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، نظارت بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر، روغن نباتی و گوشت منجمد است.

وی در انتها از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار مراتب را به سامانه 124 طرح موضوع کرده تا بازرسان این سازمان با همکاری سایر دستگاه های مرتبط مانند بازرسان اصناف و اتحادیه ها، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان برابر قانون برخورد کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1040

به "طرح نظارت بر بازار ماه رمضان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نظارت بر بازار ماه رمضان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید