لاوروف: از گسترش ناامنی ها در شمال افغانستان نگرانیم

به گزارش مجله پیوند، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حمایت این کشور از فرایند صلح تاکید نمود مسکو از افزایش خشونت و گسترش ناامنی در افغانستان ابراز نگرانی می نماید.

لاوروف: از گسترش ناامنی ها در شمال افغانستان نگرانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دومین روز از کنفرانس ژنو با موضوع افغانستان بر ادامه حمایت های مسکو از فرایند صلح افغانستان تاکید نمود.

لاوروف با اشاره به افزایش خشونت ها در افغانستان گفت که روسیه نگران وخیم شدن اوضاع امنیتی و گسترش ناامنی ها به ویژه در شمال افغانستان است.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه نمود که کشورش متعهد به حمایت از افغانستان و فرایند صلح است و از آن پشتیبانی خواهد نمود.

لاوروف همچنین تاکید نمود که روسیه از مشکل جدی فراوری و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی می نماید.

همچنین امروز سه شنبه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس مجازی تاکید نمود که سطح خشونت در افغانستان افزایش یافته و احتیاج است تا همین الان جنگ در این کشور متوقف گردد.

در نشست 2020 افغانستان، برنامه تعهدات اقتصادی و حمایت سیاسی کشور های یاری نماینده برای چهار سال آینده روشن می گردد، اما بعضی از این کشورها، میزان یاری های یک ساله خود را نیز اعلام می نمایند. از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 791

به "لاوروف: از گسترش ناامنی ها در شمال افغانستان نگرانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: از گسترش ناامنی ها در شمال افغانستان نگرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید