لاوروف: تلاش ضدایرانی آمریکا باعث رسوایی شورای امنیت می شود

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه -1، از آمریکا بابت تلاش برای احیاء تحریم های بین المللی علیه ایران انتقاد کرد و هشدار داد که چنین اقدامی می تواند به رسوایی جدی در شورای امنیت و در نهایت، تضعیف اقتدار آن منجر شود.

لاوروف: تلاش ضدایرانی آمریکا باعث رسوایی شورای امنیت می شود

وزیر خارجه روسیه در این باره افزود: با شرکای آمریکایی و دیگر اعضای شورای امنیت همکاری می کنیم. روسیه درک می کند که بیشتر قریب به اتفاق ملت ها به عدم درستی و غیرسازنده بودن این اقدام آگاه هستند. این نه تنها به هیچ وجه نتیجه بخش نخواهد بود؛ بلکه به رسوایی جدی و تفرقه در شورای امنیت سازمان ملل منجر خواهد شد و نهایت آنکه، اقتدار آن را زیر سوال می برد.

به گفته این مقام روس، آمریکا می کوشد تا از راههای شبه قضایی و حقوقی تحریم ها علیه ایران را احیا کند.

لاوروف ادامه داد: موضوع این است که یکی از کشورهایی (آمریکا) که پشت قطعنامه مربوط به برنامه هسته ای ایران بود؛ گفت که به الزامات آن عمل نمی کند؛ اما در عین حال، از دیگران می خواهد که به این الزامات عمل کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: آمریکا هرچه بتواند انجام می دهد تا خود را از قید تعهدات چندجانبه رها کند.

وی ادامه داد: اگر واشنگتن به این نتیجه برسد که چین کمتر از آنکه به آمریکا کالا بفروشد؛ از این کشور خریداری می کند، شروع به تهدید چین و اعمال محدودیت هایی برای واردات کالا از این کشور می کند. علیه ایران هم به رغم اینکه این کشور همه تعهدات خود را ذیل برجام انجام می دهد؛ فقط (به بهانه) سوء رفتار (منطقه ای)، تحریم اعمال می کند و در قبال ونزوئلا هم، همین راهبرد را دارد.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا مدعی شده که مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال کرده، این در حالی است که 13 عضو شورای امنیت ازجمله طرفین اروپایی برجام، با صدور بیانیه هایی، یادآوری کردند که واشنگتن از توافق هسته ای با ایران خارج شده و دیگر یکی از مشارکت کنندگان برجام به شمار نمی رود تا حق مطالبه بازگشت اتوماتیک تحریم های بین المللی علیه این کشور را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 632

به "لاوروف: تلاش ضدایرانی آمریکا باعث رسوایی شورای امنیت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: تلاش ضدایرانی آمریکا باعث رسوایی شورای امنیت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید