لبنان، شرایط مبهم پرونده تشکیل دولت

به گزارش مجله پیوند، منابع خبری در لبنان اعلام کردند که پرونده تشکیل دولت در این کشور همچنان در شرایط مبهم به سر می برد.

لبنان، شرایط مبهم پرونده تشکیل دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه المنار منابع آگاه از فرایند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که انتشار اخبار مربوط به فضای مثبت پفراینده تشکیل دولت در روز یکشنبه با هدف گمراه کردن افکار عمومی و تحمیل مسئولیت به نتیجه نرسیدن این پفراینده به میشل عون رئیس جمهوری لبنان و جریان آزاد ملی و همپیمانان آن است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منابع گزارش دادند که پفراینده تشکیل دولت از حالات سکون به حالت انتظار منتقل شده است.

به گفته منابع مذکور فرانسوی ها پس از چالش معرفی وزرا برای دولت جدید لبنان پیشنهادی را برای حل این مشکل مطرح کرده و آن را به طرف های مربوطه در تشکیل دولت منتقل کرده اند.

بر این اساس مسئولان مربوطه منتظر اعلام مواضع یکدیگر و فرانسوی ها منتظر اعلام موضع همه این طرفها درباره پیشنهاد پاریس هستند.

با گذشت بیش از یک ماه از زمان معرفی سعد حریری به عنوان نخست وزیر مکلف لبنان پفراینده تشکیل دولت در این کشور هنوز به نتیجه نرسیده است.

کارشناسان لبنانی مانع تراشی های عوامل خارجی مؤثر بر بیروت یعنی محور آمریکایی-سعودی-فرانسوی را در به بن بست رسیدن مذاکرات تشکیل کابینه دخیل می دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 794

به "لبنان، شرایط مبهم پرونده تشکیل دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، شرایط مبهم پرونده تشکیل دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید