لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای جابه جایی دام در خوزستان

به گزارش مجله پیوند، خبرنگاران/خوزستان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان بر لزوم اخذ مجوز بهداشتی برای حمل و نقل و جابه جایی هر گونه دام، فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام تاکید نمود.

لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای جابه جایی دام در خوزستان

دکتر رضا اسدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به استناد ماده 4 آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک و هر گونه جابه جایی دام، فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی است.

وی اضافه کرد: مجوزهای حمل صادره از طرف دامپزشکی، مجوز بهداشتی محسوب می گردد و سلامت محصول را نشان می دهد بنابراین بهره برداران و متقاضیان با در نظر دریافت قوانین و مقررات برای جابه جایی، باید به دامپزشکی مراجعه و نسبت به اخذ گواهی حمل بهداشتی اقدام نمایند.

اسدی گفت: هدف از صدور مجوز بهداشتی حمل، کنترل سلامت دام و فرآورده های خام دامی و ممانعت از نقل و انتقال موارد آلوده همراه با عوامل بیماری زا است که سلامت مصرف نمایندگان را تهدید می نماید.

وی اضافه کرد: انتظار می رود آحاد مردم به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه داشته باشند و با رعایت قوانین و مقررات بهداشتی دامپزشکی، ما را در تامین و تضمین امنیت غذایی یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 647

به "لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای جابه جایی دام در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای جابه جایی دام در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید