مرکل: از کوشش های سازمان ملل درباره فرآیند سیاسی در سوریه حمایت می کنیم

به گزارش مجله پیوند، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران ناتو اظهار داشت اعضای ناتو بر این مساله اتفاق نظر داشتند که مبارزه با داعش باید ادامه یافته و به سرانجامی هم برسد.

مرکل: از کوشش های سازمان ملل درباره فرآیند سیاسی در سوریه حمایت می کنیم

به گزارش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران ناتو گفت: امروز ما نشستی را با حضور بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و همین طور خودم برگزار کردیم. ما توافق کردیم اوضاع در سوریه را به طور اساسی مورد آنالیز قرار دهیم.

صدراعظم آلمان گفت: ما بر این مساله اتفاق نظر داشتیم که مبارزه با داعش باید ادامه یابد و البته باید که این مبارزه به سرانجامی هم برسد. ما در این ارتباط باید همچنان تماس های خود را حفظ کنیم و نکته دوم این که ما از تمامی کوشش های گِئیر پدرسِن، فرستاده سازمان ملل (در امور سوریه) در زمینه شکل گیری فرآیند سیاسی در سوریه حمایت می کنیم. منظورم اجلاس های (اصلاح) قانون اساسی سوریه است و می خواهیم در این زمینه فعال باشیم.

: آمریکا می خواهد عراق را از سوریه و ایران جدا کند

ابراز امیدواری امارات به برقراری صلح سراسری در سوریه به رهبری اسد

مرکل گفت: مساله سوم آن است که چنانچه آوارگان و پناهجویان سوری مایلند به طور داوطلبانه به مناطقی (از خاک کشورشان) بازگردند که امنیت آنجا با کوشش مشترک ترکیه و روسیه تضمین شده است، این اقدام باید تنها با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل صورت گیرد و در این زمینه خواستار آنیم که همچنان تماس ها و مصاحبه های خود را حفظ کنیم.

این در حالی است که صد ها آواره سوریِ ساکن لبنان از نخستین ساعات روز سه شنبه در حال بازگشت به میهن خود هستند.

از زمان بروز اعتراضات در لبنان که از یک ماه پیش شروع شد، این نخستین گروه از آوارگان سوری است که به سوریه باز می شود. (بیشتر بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 89

به "مرکل: از کوشش های سازمان ملل درباره فرآیند سیاسی در سوریه حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: از کوشش های سازمان ملل درباره فرآیند سیاسی در سوریه حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید