مسکو و سئول بر مذاکره برای حل مسائل شبه جزیره کُره تأکید کردند

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه در حساب کاربری خود در توییتر از ملاقات امروز پنجشنبه وزرای خارجه کره جنوبی و روسیه در شهر سئول اطلاع داد.

مسکو و سئول بر مذاکره برای حل مسائل شبه جزیره کُره تأکید کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، دو طرف در ابتدای ملاقات، یادداشت تفاهمی را در مورد طرح مبادلات میان وزارتخانه های متبوع دو کشور به امضاء رساندند.

ملاقات و مصاحبهی سرگئی لاوروف و چانگ ایو- یانگ:

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چانگ ایو- یانگ وزیر خارجه کره جنوبی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در سئول ملاقات و پیرامون مضوعات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی مصاحبه کردند.

لاوروف در مذاکرات با همتای خود از کره جنوبی گفت: مسکو و سئول همچنان به ازسرگیری مذاکرات مربوط به شبه جزیره کُره میان طرف های درگیر که به نفع حل و فصل پایدار تمامی مسائل این منطقه است، متعهد هستند.

سرگئی لاوروف در ادامه اضافه نمود: اهمیت کوشش ها برای حفظ اوضاع صلح آمیز و پایدار در شمال شرق آسیا، از جمله شبه جزیره کره و ثبات اوضاع در این ملاقات مورد بحث و آنالیز نهاده شد که این موضوع امتناع طرف ها از ادامه رقابت تسلیحاتی و افزایش فعالیت های نظامی در هر قالبی را شامل می گردد.

این در حالیست که مایک مافکا (Mike Kafka) سخنگوی مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک وزارت دفاع آمریکا ساعاتی پیش بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک آمیز واشنگتن علیه پیونگ یانگ در شبه جزیره کُره در این خصوص اظهار داشت: از پرتاب امروز موشک های کره شمالی به سوی دریای شرق (دریای ژاپن) اطلاع داریم.

سخنگوی مرکز فرماندهی ایندوپاسیفیک وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: به رصد اوضاع و تحولات ادامه داده و با شرکاء و هم پیمانانمان مان درباره این موضوع مشورت خواهیم کرد. این اقدام کره شمالی نشان دهنده تهدید برنامه موشکی غیرقانونی این کشور نسبت به همسایگانش و جامعه بین الملل است!

به گزارش خبرنگاران، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گزارش دادند که دست کم دو فروند پرتابه ناشناس از استان جنوبی هامگایونگ در ساحل شرقی کره شمالی به درون آب های میان شبه جزیره کره و ژاپن پرتاب شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین در بیانیه ای اظهار داشتند که نهادهای اطلاعاتی این کشور و ایالات متحده در حال تحلیل داده های مربوط به این پرتاب برای دریافت اطلاعات بیشتر هستند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز برای مصاحبه پیرامون این پرتاب های موشکی نشست اضطراری شورای امنیت ملی را برگزار می نماید.

یوشیهیدو سوگا نخست وزیر ژاپن نیز اظهار داشت که کره شمالی روز پنج شنبه (به وقت توکیو) دو فروند موشک بالستیک را به درون دریا و در نزدیکی ژاپن پرتاب نموده است.

این در حالیست که 3 دور مصاحبه میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ترامپ با کارشکنی ها و اقدامات خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ به شکست منتهی شد.

کره شمالی تا کنون چندین بار اعلام نموده است که با توجه تهدیدات آمریکا مجبور به تقویت بنیه دفاعی خود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1014

به "مسکو و سئول بر مذاکره برای حل مسائل شبه جزیره کُره تأکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو و سئول بر مذاکره برای حل مسائل شبه جزیره کُره تأکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید