نخستین رسانه استرالیا با گوگل قرارداد انتشار محتوا امضا کرد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت سون وست مدیا(Seven West Media) نخستین رسانه بزرگ استرالیایی است که با گوگل قرارداد انتشار اخبار در ازای دریافت هزینه امضا کرده است.

نخستین رسانه استرالیا با گوگل قرارداد انتشار محتوا امضا کرد

قرارداد میان دو شرکت در حالی امضا می شود که دولت استرالیا سعی دارد با تصویب قانونی در هفته جاری شرکت های فناوری را مجبور کند در ازای انتشار اخبار، هزینه پرداخت کنند. در این میان گوگل پلتفرم نایوز شو کیس را در این کشور ارائه کرده و سعی دارد با بستن قرارداد با رسانه های مختلف ناکارآمدی قانون را نشان دهد.

رسانه سون وست مدیا در جلسه اعلام درآمد خود فاش کرد محتوا برای پلتفرم نیوز شو کیس گوگل فراهم می کند. البته شرایط این قرارداد فاش نشده است.

رسانه سون در حالی با گوگل قرارداد امضا کرده که رقبای استرالیایی دیگر آن از جمله نیوز کورپ و ناین انترتینمنت نتوانستند با این شرکت فناوری آمریکایی به توافق برسند و در عوض از تصویب قانون توسط دولت پشتیبانی می کنند.

تا به امروز فقط رسانه های آنلاین و یک روزنامه محلی با گوگل قرارداد امضا کرده اند تا در ازای انتشار محتوایشان در پلتفرم نیوز شو کیس مبلغی دریافت کنند.

استرالیا نخستین کشوری است که سعی دارد با تصویب قانونی شرکت های فناوری از جمله گوگل و فیس بوک را وادار کند در ازای انتشار اخبار رسانه های محلی، به آنها هزینه پرداخت کنند. اما فیس بوک و گوگل با استفاده از روش های مختلف از جمله لابی گری و حتی تهدید سعی در جلوگیری از تصویب آن داشته اند.

حتی گوگل تهدید کرده بود در صورت تصویب قانون، قابلیت جستجو در استرالیا را مسدود خواهد کرد و آن را ناکارآمد خواند. اما در نهایت این شرکت فناوری تصمیم گرفت با ارائه پلتفرم نیوزشوکیس با برخی از رسانه ها قراردادی امضا و محتوای آنها را در ازای پرداخت مبلغی منتشر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 976

به "نخستین رسانه استرالیا با گوگل قرارداد انتشار محتوا امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رسانه استرالیا با گوگل قرارداد انتشار محتوا امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید