واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل تا آخر هفته وارد بازار می گردد

به گزارش مجله پیوند، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از ورود واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل به بازار تا آخر هفته اطلاع داد.

واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل تا آخر هفته وارد بازار می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از ورود واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل به بازار تا آخر هفته اطلاع داد.

سیدحیدر محمدی روز دوشنبه در گفت وگویی خبری اضافه نمود: واکسن آنفلوآنزا سال جاری دو تامین کننده خارجی داشته است، که اکنون وارد بازار و توزیع شده است، بعلاوه دو فراوریکننده داخلی داشته که تا اواخر هفته وارد بازار خواهد شد.

وی توضیح داد: اکنون مردم می توانند دارو را از داروخانه ها تامین و نوع وارداتی آن اکنون در داروخانه ها موجود است، فراوری داخل هم تا اواخر هفته وارد بازار خواهد شد.

محمدی درمورد تفاوت ویژگی این دو داروی وارداتی و داخلی هم یادآور شد: استاندارد های ما برای واردات دارو و فراوری داخل در یک سطح است، بنابراین نمونه های داخلی هم از نظر استاندارد ها نقصی نسبت به نمونه وارداتی نخواهد داشت و این اطمینان را به مردم داده که داروی فراوری داخل از نظر کیفی و اثربخشی مشابه نمونه وارداتی است.

قیمت واکسن وارداتی آنفلوآنزا حدود 170 هزار تومان است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بعلاوه اعلام کرد: قیمت وارداتی این دارو با ارز نیمایی وارد کشور شده و حدود 170 هزار تومان است.

به گفته وی، بخشی از این دارو را معاونت بهداشت برای گروه های پرخطر توزیع نموده و قیمت فراوری داخل هم فعلا ابلاغ نشده است، اما بی شک پایین تر از نوع وارداتی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1297

به "واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل تا آخر هفته وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آنفلوآنزای فراوری داخل تا آخر هفته وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید