وجود آنتی بادی کرونا در خون، تضمینی برای بهبودیافتگان نیست

به گزارش مجله پیوند، یک متخصص عفونی با بیان اینکه ایمنی ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا، از ابتلای مجدد به این ویروس پیشگیری نمی کند، گفت: آنتی بادی در خون هیچ تضمینی به بهبودیافتگان کرونایی برای رفتارهای پرخطر نمی دهد.

وجود آنتی بادی کرونا در خون، تضمینی برای بهبودیافتگان نیست

دکتر داود یادگاری نیا با اشاره به این که وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی تواند از ابتلای مجدد به بیماری پیشگیری کند، اظهار کرد: هنوز به صورت صددرصد تعیین نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تحقیقات اجرا شده در مبتلایان به کووید 19 اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افرادی (خصوصا در بین کادر بهداشت و درمان) علیرغم وجود آنتی بادی در بدن مجددا به کرونا مبتلا شدند.

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه با بیان این که صرف وجود آنتی بادی به افراد مجوز انجام رفتارهای پرخطر نمی دهد تاکید کرد: همچنان تا زمان تولید داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و توجه به توصیه های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی بگیریم.

وی با اشاره به این که سیر مبتلاشدن کرونای بچه ها درمقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است اظهار داشت: سیستم ایمنی بچه ها معمولا در روبرو با ویروس کووید 19 مقاومتر است.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادگاری نیا در ادامه با اشاره به تفاوت انتقال آنفولانزا و کرونا از بچه ها به بالغین توضیح داد: برخلاف آنفولانزا که بیماری بیشتر از بچه ها به بزرگسالان سرایت می کند، مشاهدات و تحقیقات گواه این موضوع است که ویروس کووید 19 در بیشتر موارد از بزرگسالان به بچه ها منتقل می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 879

به "وجود آنتی بادی کرونا در خون، تضمینی برای بهبودیافتگان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود آنتی بادی کرونا در خون، تضمینی برای بهبودیافتگان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید