مجلس افغانستان: ادامه کار سرپرست ها نقض قانون اساسی است

به گزارش مجله پیوند، رئیس مجلس افغانستان با درخواست برای معرفی وزرای جدید برای تکمیل کابینه دولت این کشور شرح داد که ادامه کار سرپرست ها نقض قانون اساسی است.

مجلس افغانستان: ادامه کار سرپرست ها نقض قانون اساسی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان در نشست عمومی این مجلس از دولت خواست تا با توجه به حکم صریح قانون اساسی و قانون سرپرستی، اشخاص دیگری را به عنوان وزیر پیشنهادی جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به ادامه کار 4 وزیر و سرپرست بانک مرکزی نیز گفت که این افراد به دلیل حمایت اشرف غنی و با وجود رد صلاحیت توسط مجلس به کار خویش ادامه می دهند و این اقدام را نقض قانون اساسی دانست.

رحمانی همچنین مدعی شد که وزارت های نزدیک به ارگ ریاست جمهوری بدون توجه به عدالت اجتماعی و شایسته سالاری دست به عزل و نصب زده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش آوا، غلام فاروق نظری نماینده ولایت هرات در این نشست گفت که مجلس باید در رابطه با سرپرست وزارتخانه ها و ادارات تصمیم جدی بگیرد و مانع قانون شکنی بیشتر توسط دولت شود.

وی گفت که علاوه بر 4 وزارتخانه و بانک مرکزی، دولت هنوز دادستان کل و اعضای دادگاه عالی را نیز برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی نکرده است.

گفتنی است که مجلس افغانستان پیش از این وزیران پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های اطلاعات و فرهنگ، امور زنان، توسعه روستایی، آموزش و پرورش و نیز ریاست بانک مرکزی را رد صلاحیت کرده است اما این افراد همچنان به کار خویش ادامه می دهند.

اخیراً نیز رولا غنی بانوی اول افغانستان گفته بود که وزیران رد صلاحیت شده چه مجلس بخواهد یا خیر به کار خویش ادامه خواهند داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 857

به "مجلس افغانستان: ادامه کار سرپرست ها نقض قانون اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان: ادامه کار سرپرست ها نقض قانون اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید