چین خبر کوشش برای ملاقات شی با بایدن را تکذیب کرد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقلز بلومبرگ، سفارت چین در آمریکا گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره کوشش پکن برای برگزاری جلسه ای میان رهبران دو کشور را رد کرد.

چین خبر کوشش برای ملاقات شی با بایدن را تکذیب کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سفارت چین در بیانیه ای که امروز شنبه منتشر نموده، این گزارش را تکذیب و بیان کرد: این گزارش صحت ندارد. طرف چینی هرگز چنین اقدامی را انجام نداده است. امیدواریم رسانه های مربوطه به واقعیت ها احترام بگذارند و به شکلی بی طرفانه و مسئولانه درباره روابط چین-آمریکا گزارش دهند.

وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود چین پیشنهاد اعزام یانگ جیه چی از اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم به واشنگتن را مورد بحث قرار داده و کوی تیانکای سفیر چین در آمریکا این ایده را در نامه هایی با مقامات آمریکایی و به وسیله مذاکرات با واسطه مطرح نموده است.

این روزنامه مدعی شده بود پکن در حال کوشش برای برگزاری ملاقات بین دیپلمات ارشد خود با دستیاران ارشد بایدن برای آنالیز نشستی میان روسای جمهور دو کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 901

به "چین خبر کوشش برای ملاقات شی با بایدن را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خبر کوشش برای ملاقات شی با بایدن را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید