گورباچف: تمدید پیمان استارت نخستین گام در جهت صلح و امنیت است

به گزارش مجله پیوند، رئیس جمهوری اسبق اتحاد جماهیر شوروی تصمیم روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) را در راستای حفظ صلح دانسته و بر ضرورت دیدار و گفت وگو بین مقامات مسکو و واشنگتن تأکید کرد.

گورباچف: تمدید پیمان استارت نخستین گام در جهت صلح و امنیت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، م یخائیل گورباچف ، رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی به تصمیم مسکو و واشنگتن درباره تمدید پیمان مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) واکنش نشان داد. به عقیده وی، مهمترین آرزوی مردم روسیه و آمریکا زندگی در صلح، آرامش و شکوفایی است و همواره باید برای حفظ این هدف و جلوگیری از بروز جنگ مبارزه کرد و تمدید این توافقنامه دوجانبه نیز به همین دلیل و برای بهبود زندگی مردم دو کشور است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گورباچف همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه و آمریکا قادر خواهند بود صلح را حفظ کنند، تأکید کرد که نخستین و مهمترین گام در این رابطه، انجام دیدارها، مذاکرات و گفت وگوی بدون بربریت (متمدنانه و همراه با احترام متقابل) بین مقامات دو کشور است.

وی پیش از این هم یادآور شده بود که در راستا کنترل تسلیحات هسته ای، مسکو و واشنگتن نه تنها باید پیمان استارت-3 را تمدید کنند، بلکه ضروری است تا اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند. به گفته گورباچف، ضروری است که دکترین نظامی دو کشور مورد بررسی و تجدید نظر قرار گرفته و از عدم استفاده پیش دستانه از سلاح های هسته ای و غیرقابل قبول بودن کاهش آستانه استفاده از این تسلیحات، اطمینان حاصل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 935

به "گورباچف: تمدید پیمان استارت نخستین گام در جهت صلح و امنیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورباچف: تمدید پیمان استارت نخستین گام در جهت صلح و امنیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید