بخش ویژه نویسندگان بومی در کتابخانه مرکزی مازندران فراهم می گردد

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرگزاری کتاب ایران در ساری، سکینه خاتون مهدیان پور در نشست با جمعی از نویسندگان مازندران، اظهار کرد: ارزش قلم به عنوان پایه ای اساسی در شکل گیری فرهنگ و تمدن بشری است.

بخش ویژه نویسندگان بومی در کتابخانه مرکزی مازندران فراهم می گردد

وی با اشاره به همبستگی و ارتباط نزدیک قلم با موضوع کتاب، کتابخوانی و کتابخانه اضافه نمود: در دوره ای از زندگی به سر می بریم که به خاطر وجود تکنولوژی های هوشمند و مدرن با پدیده انفجار اطلاعات و گوناگونیِ محتوا به صورت الکترونیکی و دیجیتال روبه رو هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: ممکن است در بین این فراوریات، آثار نامناسب، کم ارزش و غیرمفید هم وجود داشته باشند به همین دلیل، ضرورت وجود حساسیت، دقت و توجه بیشتر در نویسندگی بیش از پیش آشکار می گردد.

این مسئول به ارزش کتابخانه با عنوان برترین مکان برای فراوری محتوای معتبر اشاره نمود و ادامه داد: نویسندگی و خلق آثار با ارزش، مفید و کاربردی، احتیاج ویژه به مطالعه منابع مهم گوناگون، تمرکز و تفکر دارد.

مهدیان پور توضیح داد: کتابخانه به منزله پایگاه قوی و معتبر دانش، با در اختیار گذاشتن این منابع و فضای مناسب، یاری شایان و چشمگیری به نویسندگان و اهالی فرهنگ وهنر می نماید و آنها می توانند با استفاده از امکانات کتابخانه شانس خود را در تقویت خلق آثار مهم و یادگاری با ارزش برای نسل آینده افزایش دهند.

وی در حمایت از اهالی بومی قلم یادآور شد: در کتابخانه مرکزی ضمن فراهم سازی فضای فعالیت قوی برای نویسندگان، بخشی راه اندازی خواهد شد تا تمامی آثار نویسندگان به ویژه نویسندگان بومی در آن جمع آوری شده و مورد استفاده اعضا قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهار کرد: با توجه به بودجه اندک، خرید کتاب در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همچنان امکان پذیر اما در عین حال مسئله آنالیز و تایید آن به وسیله نهاد بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: کتابخانه به علت اینکه با عموم مردم ارتباط دارد، فضای خوبی است تا اعضا و عموم با اهالی قلم آشنا شده و از راه های مختلف به ویژه شرکت در دوره های آموزشی نویسندگی، شعرخوانی و فن گویندگی که به وسیله این اهالی در کتابخانه ها برگزار می گردد، از تجربه و هنر استادان بومی هم در کنار استادان ملی استفاده نمایند.

در این ملاقات که به مناسبت روز قلم برگزار گردید نویسندگان مورد قدردانی قرار گرفتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1721

به "بخش ویژه نویسندگان بومی در کتابخانه مرکزی مازندران فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش ویژه نویسندگان بومی در کتابخانه مرکزی مازندران فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید