حشره رباتیکی که در یک ثانیه 400 بار بال می زند

به گزارش مجله پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان با الهام از حشرات، ربات هایی کوچک و مقاوم ابداع نموده اند.

حشره رباتیکی که در یک ثانیه 400 بار بال می زند

این ربات های DEAnsect نام گرفته اند از مواد نرمی ساخته می شوند و می توانند باری 5 برابر وزن خود را حمل نمایند. ربات مذکور می تواند ماهیچه های مصنوعی خود را 400 بار در ثانیه تکان دهد.

یکی از نکات جالب درباره این ربات قابلیت تحمل آن دربرابر ضربات مگس کش است. این ربات زیر بار ضربات مگش کش هیچ آسیبی ندید و به همین دلیل برای انجام فعالیت های مختلف ایده آل است.

گروهی از محققان دانشگاه EPFL در سوئیس با یاری همکارانشان در آزمایشگاه LAIو دانشگاه Cergy-Pontoise در فرانسه ربات های مذکور را ساخته اند.

DEAnsect با محرکهای الاستومری عایق (ضد برق) طراحی شده است. این محرک ها در حقیقت نوعی ماهیچه مصنوعی نازکتر از موی انسان هستند که از طریق ارتعاشات به جلو حرکت می نماید.

این DEA سبب شده اند حشره رباتیک سبک و سریع باشد. همچنین آنها به ربات یاری می نمایند روی سطوح مختلف حرکت کند.

وزن ربات مذکور کمتر از یک گرم است. به گفته محققان فناوری جدید DEA کاربردهای وسیعی در حوزه رباتیک دارد و می توان از آن برای فراوری انبوهی از حشرات رباتیک هوشمند استفاده کرد تا در مناطق دورافتاده عملیات بازرسی یا تعمیرات را انجام دهند. یا حتی به یاری این حشرات رباتیک می توان به درک عمیق تری از حشرات مختلف رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 143

به "حشره رباتیکی که در یک ثانیه 400 بار بال می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حشره رباتیکی که در یک ثانیه 400 بار بال می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید