دانشگاه الزهرا (س) در رتبه بندی های بین المللی خوش درخشیده است ، صعود 88 پله ای در رده بندی دانشگاه های سبز جهان

به گزارش مجله پیوند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به رتبه بندی بین المللی این دانشگاه گفت: در چندین رتبه بندی دانشگاه های جهان توانسته ایم رشد چند پله ای را ببینیم.

دانشگاه الزهرا (س) در رتبه بندی های بین المللی خوش درخشیده است ، صعود 88 پله ای در رده بندی دانشگاه های سبز جهان

یدالله اردوخانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره رتبه بین المللی این دانشگاه در رتبه بندی های دنیای خاطرنشان کرد: برحسب گوگل اسکالر در تعداد استنادات، رتبه دانشگاه الزهرا (س) طی 6 ماه با رشد 597 پله ای به 1847 رسیده است از طرف دیگر برای اولین بار نام این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های عصر طلایی قرار گرفت، رتبه بندی که اسامی دانشگاه های 50 تا 80 ساله را منتشر می کند.

اردوخانی با بیان اینکه دانشگاه الزهرا (س) در رتبه بندی موسسه تایمز پیروز به کسب رتبه 201-250 شده است، گفت: در زمینه اثرگذاری بر توسعه پایدار این دانشگاه در رتبه بندی تایمز برای اولین بار رتبه 201-300 را دربین دانشگاه های دنیا کسب کرد، همچنین برای نخستین بار نام این دانشگاه در رتبه بندی موضوعی موسسه تایمز برای حوزه مهندسی و فناوری با رتبه 800-601 به چشم می خورد.

وی ادامه داد: کسب مقام 17 ایران و 801 دنیا در علوم فیزیکی شامل ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، شیمی، زمین شناسی، علوم محیط زیست، علوم زمین و دریا؛ صعود 88 پله ای در رتبه بندی دانشگاه های سبز دنیا و ارتقا از رتبه 446 به 358 دنیا از دیگر رتبه های بین المللی دانشگاه الزهرا (س) هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد: رتبه دانشگاه الزهرا (س) طی حدود 6 ماه، در Publons برای تعداد محققین از رتبه 164 در ایران به رتبه 79 (85 پله رشد)، تعداد داوری از رتبه 234 در ایران به رتبه 55 (179 پله رشد) و تعداد داوری در 12 ماه اخیر از رتبه 377 به رتبه 52 (325 پله رشد) رشد داشته است.

وی توضیح داد: بنابراین دانشگاه برنامه جدی و منسجمی در جهت بهبود استاندارد های پژوهشی در پیش گرفته که پایه های آن در سال 98-97 گذاشته شده و امیدواریم نتایج خروجی های آن را در سال های آینده ببینیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 141

به "دانشگاه الزهرا (س) در رتبه بندی های بین المللی خوش درخشیده است ، صعود 88 پله ای در رده بندی دانشگاه های سبز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه الزهرا (س) در رتبه بندی های بین المللی خوش درخشیده است ، صعود 88 پله ای در رده بندی دانشگاه های سبز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید