سفر به برترین جذابیت های کشور تونس در یک نگاه

به گزارش مجله پیوند، مرکز کشور تونس یکی از فوق العاده ترین مقاصدی است که می توانید برای سفر آینده خود در نظر بگیرید. این شهر با معماری فوق العاده و طبیعت خاص خود، جز محبوب ترین شهرهای افریقایی است. در جای جای این شهر می توان آثاری از دوران استعمار فرانسه را مشاهده کرد. از طراحی ساختمان ها، کافه ها گرفته تا دیگر وجهه های موجود در این شهر باستانی. در این مقاله قصد داریم به جاذبه های گردشگری تونس و دیدنی های تونس سری بزنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به برترین جذابیت های کشور تونس در یک نگاه

1) Bardo National Museum

این موزه یکی از کامل ترین مجموعه های شمال آفریقا را در دل خود جای داده و همواره از طریق گردشگران مورد بازدید قرار می گیرد. می توانید در سالن های متفاوت این موزه با اشیاء و وسائلی فوق العاده قدیمی و قابل توجه برخورد کنید. تجهیزات و دیدنی های این موزه به حدی مجذوب کنندهند که ضروری است یک بعداز ظهر را به تماشای آنها اختصاص دهید. برای کسب اطلاعات جامعی از این اشیاء تاریخی می توانید با تور موزه نیز همراه شوید.

2) Sidi Bou Said

این منطقه مسکونی فوق العاده فانتزی و زیبا در کناره منطقه Sidi Bou Said واقع شده و فضایی لوکس و زیبا را به وجود آورده. این منطقه که منازل 3 تن از معروف ترین هنرمندان کشور تونسی را در خود جای داده از مجذوب کنندهیت های بصری است که می توانید در این منطقه با آن برخورد کنید. الگوی خانه ها به صورتی خاص طراحی شده و طبیعت مجذوب کننده منطقه به آن منظرهی ویژه بخشیده. این هنرمندان با رنگ آمیزی آبی رنگ، درها منظره ای جالب را در اختیار گردشگران قرار داده اند.

3) Medina District

شهرممنوعه یا شهر قدیمی به عنوان قلب تاریخی کشور تونس جایگاهی خاص دارد و به صورتی همه جانبه مورد حفاظت شدید قرار می گیرد. این بخش در سال 1848 ساخته شد اگرچه دیوار اصلی شهر ممنوعه به مراتب قدیمی تر است اما مدرسه، مسجد، بازار و دیگر قسمت های شهر ممنوعه در دوران استعمار فرانسه به الگوی شهری منطقه اضافه شدند. این منطقه در حال حاضر یادگاری است که نشان هایی از سبک فرانسوی و عثمانی را در خود جای داده و می توان به وضوح تاثیرات این دو فرهنگ و امپراتوری را در آن مشاهده کرد. این شهر زیبای ممنوعه یکی از جاذبه های گردشگری تونس و دیدنی های تونس محسوب میشه.

4) Olive Tree Mosque

مسجدی که در شهر ممنوعه واقع شده بزرگ ترین و برجسته ترین نمونه های هنر معماری تونس است. این مسجد با طراحی خاص خود توانسته محبوبیتی ویژه بین گردشگران کشور تونس بدست بیاورد. زیبایی و هنر موجود در این مسجد گویای ریشه مذهبی مردم کشور تونس است. گردشگران غیرمسلمان اجازه ورود به این مسجد را ندارند اما اگر به شهر ممنوعه سفر کردید ضروری است از این مسجد هم بازدید کنید.

5) (La Goulette (Tunis Port

این بندر به عنوان یک بندر استراتژیک در تونس شناخته می شود و به عنوان یکی ازمهم ترین مسیرهای بازرگانی در دوران استعمار فرانسه و اسپانیا به شمار می آمده. جایگاه این بندر از سال 1574 به بعد با ورود عثمانی ها به تونس برجسته تر شد و در دوران های بعد به اوج اهمیت خود رسید. این بندر امکان دسترسی به دیگر نواحی را از طریق دریا فراهم می کرد و به همین دلیل به عنوان یکی از قدیمی ترین ودیدنی ترین بخش های تونس است. در حال حاضر میزان قابل توجهی از گردشگران تونس از این بندر بازدید می کنند. از جهت دیگر می توانید از سواحل زیبا و دریای نیلگون منطقه لذت ببرید و توریک روزه فوق العاده ای را تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1649

به "سفر به برترین جذابیت های کشور تونس در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به برترین جذابیت های کشور تونس در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید