مطالعات بافت تاریخی عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در تبریز

به گزارش مجله پیوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مطالعات بافت تاریخی را عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در بافت تاریخی تبریز بیان نمود.

مطالعات بافت تاریخی عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، جواد رحمتی روز سه شنبه 7 مردادماه 99 در جلسه بررسی ضوابط حریم منظر و بافت تاریخی تبریز، مطالعه پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز را امری کارآمد در بررسی تخصصی و حفاظت از بافت تاریخی مطرح نمود و گفت: در اجرای مطالعات پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز لازم است تا دیدگاه اجتماعی و زیستی نیز در آن لحاظ شود تا به دنبال این مطالعه سبک و جریان زندگی در این منطقه به ثبت برسد.

او در ادامه گفت: از دیگر اقدامات مهمی که باید در راستای حفاظت و صیانت از بافت تاریخی لحاظ شود، ارائه مزایا و خدمات ویژه در راستای افزایش رعایت ضوابط تاریخی، زیست پذیر شدن بافت تاریخی شهر و همچنین ارتقا کیفیت زندگی بر مبنای رعایت واحدهای همسایگی و تعلق خاطر ساکنین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقطه اتصال کوریدورهای شهری، معابر هستند، گفت: از مهم ترین ساختارهای معابر، ساختمان ها هستند که لازم است در راستای رعایت ضوابط بافت تاریخی و باروی تبریز اراده ای همگانی لحاظ شود و اجرای ساختمان سازی براساس این اصول انجام شود.

رحمتی در پایان گفت: با توجه به ضرورت رعایت ضوابط بافت تاریخی، لازم است تا مشاوران طرح مطالعاتی، نگاهی سه بعدی به ساختارها و اجزای تشکیل دهنده بافت تاریخی داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 597

به "مطالعات بافت تاریخی عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات بافت تاریخی عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید