موزه چای لاهیجان ضدعفونی و گندزدایی شد

به گزارش مجله پیوند، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ضدعفونی و گندزدایی موزه چای لاهیجان خبر داد.

موزه چای لاهیجان ضدعفونی و گندزدایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل گیلان پنجشنبه 22 اسفندماه 98 با اعلام این خبر گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، موزه کاشف السلطنه (موزه تاریخ چای ایران) در شهر لاهیجان ضدعفونی و گندزدایی شد.

جهانی افزود: ضدعفونی و گندزدایی موزه چای لاهیجان به منظور حفظ سلامت بازدیدکنندگان، ارباب رجوع و کارکنان اجرا شده و این اقدامات پیشگیرانه در موزه ها و اماکن تاریخی به طور مستمر انجام می شود.

او ادامه داد: در عین حال به منظور مقابله با شیوع ویروس، بازدیدهای گروهی از موزه های استان گیلان لغو شده است.

جهانی در پایان شرح داد: آرامگاه محمدمیرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه (موزه تاریخ چای لاهیجان) مربوط به دوره معاصر است و در لاهیجان واقع شده است. این اثر در تاریخ 26 آبان 1375 با شمارهٔ ثبت 1769 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.موزه لاهیجان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان لاهیجان است که ابتدا به عنوان مقبره کاشف السلطنه مورد بازدید قرار می گرفت، با تکمیل ساختمان نیمه کاره مجاور آرامگاه و از سال 1375 به عنوان موزه تاریخ چای ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 330

به "موزه چای لاهیجان ضدعفونی و گندزدایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه چای لاهیجان ضدعفونی و گندزدایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید