چگونه برندهای سرشناس فناوری چین با ویروس کرونا سازگار شدند؟

به گزارش مجله پیوند، تحلیلگران حوزه بازار فناوری پیشبینی می نمایند که محموله های گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 50 درصد کاهش یابد. این کاهش فروش نتیجه ویروس کرونا است. ولی شرایط برندهای چینی در این زمینه چگونه است؟

چگونه برندهای سرشناس فناوری چین با ویروس کرونا سازگار شدند؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارخانه های چینی که با پیمانکاران فرعی مانن فاکسکان کار می نمایند، قطعات 70 درصد از کل تلفن های هوشمند فروخته شده در سطح دنیا را فراوری می نمایند. اما در شرایط کنونی شرایط کاملا تغییر نموده است.

فروش آنلاین به سرعت یکی از گزینه های جایگزین برای معرفی دستگاه های جدید در زمانی تبدیل شده که بحران ویروس کرونا در حال رشد است. سازنده تلفن های هوشمند چینی؛ شیائومی اولین برندی شد که در این هفته میزبان یک محصول پرچمدار در رونمایی آنلاین است.

بنیانگذار شیائومی ، لی ژوئن ، اصالتاً اهل استان هوبی است و جالب است بدانید در دانشگاهی در ووهان (مرکز شیوع کرونا) تحصیل نموده است. وی اخیرا در یک سخنرانی آنلاین گفته است: ووهان شهر قهرمانان است. مردم ووهان شجاع ، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند. ما تسلیم نمی شویم.

پخش مستقیم و آنلاین محصولات جدید به سرعت یکی از گزینه های جایگزین مراسم حضوری، برای معرفی دستگاههای جدید به بازار تبدیل شده است. این موضوع عجیبی نیست چرا که بیشتر فروشگاه های خرده فروشی حضوری نیز بسته شده اند و عملا ارتباط با مشتریان به حداقل رسیده است.

وو یوین ، تحلیلگر ارشد استراتژی آنالیتیکس ، در گزارشی نوشت: شیوع ویروس کرونا احتمالاً باعث اختلال در زنجیره تأمین و چرخه ورود محصولات جدید در نیمه اول امسال خواهد شد. رشد آنلاین فروش محصولات یک رشد کوتاه مدت است و در نهایت فروش و حضور فیزیکی برای کاربران بسیار مهم است.

اما در حال حاضر با دسترسی محدود به مغازه های فیزیکی ، مصرف نمایندگان چاره ای جز خرید تلفن های جدید خود به صورت آنلاین ندارند و شاید به همین علت است که نسبت فروش آنلاین در نیمه اول سال به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.جیا مو ، تحلیلگر آژانس تحقیقاتی Canalys گفت: کانال های آفلاین [هنوز بسیار مهم هستند] و 70 درصد از کل فروش ها در چین را تشکیل می دهد.

لغو برگزاری کنگره دنیای موبایل نیز فشار زیادی به برندهای معتیر فراوری نماینده تلفن همراه دنیا وارد کرد. برندهای چینی نیز روی این نمایشگاه حساب ویژه ای باز نموده بودند اما لغو این کنگره بخشی از معادلات را به هم زده است. براساس گزارش رسانه ای دولتی شین هوا ، اوپو به دنبال تکمیل کمبود محصولات خود به مراکز فراوریی در اندونزی ، هند ، الجزایر ، بنگلادش و سایر کشورها پناه برده اند.

اغلب برندهای چینی برای تامین تجهیزات مورد احتیاج پزشکی مثل ماسک خط فراوری خود را در اختیار این نوع محصولات قرار داده اند. حتی تأمین نماینده اصلی اپل؛ فاکسکان بعضی از خطوط فراوری خود را تغییر داده و فراوری ماسک های جراحی را در نقشه خود قرار داده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 191

به "چگونه برندهای سرشناس فناوری چین با ویروس کرونا سازگار شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برندهای سرشناس فناوری چین با ویروس کرونا سازگار شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید