کلاهخود تازه و خارق العاده نیروی هوایی ایالات متحده برای خلبانان زن

به گزارش مجله پیوند، این کلاهخود تازه قرار است جایگزین کلاهخود های HGU-55/P گردد که در دهه 1980 پیشرفته و ساخته شدند. در طراحی روزآمدشده این کلاهخود ها از فیبر کربن استفاده شده تا خنک تر باشند و بتواند سیستم هدایت مستقر شده روی کلاهخود و دوربین های دید در شب را در خود جای دهد.

کلاهخود تازه و خارق العاده نیروی هوایی ایالات متحده برای خلبانان زن

خلبانان جنگنده های آمریکایی در حال تست کردن یک کلاهخود نو، توانمند تر، خنک تر و سبک وزن تر هستند که می تواند هنگام درگیری با جت های دشمن، دید بهتری در اختیار آن ها قرار دهد. این کلاهخود ها بعلاوه راحت تر روی سر خلبانان زن قرار می گیرد. این کلاهخود نو Next Generation Fixed Wing Helmet نام دارد.

پنج خلبان F-22A Raptor از اسکادران جنگنده 301 نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه هوایی اگلین در فلوریدا، پیش تر پرواز با نسخه روزآمد شده این کلاهخود را آزمایش نموده اند.

سرگرد برت گدمن از این اسکادران در خبری در این باره گفته است: طراحی این کلاهخود امکان دید، قابلیت تحرک و راحتی بی بدیلی را در کابین خلبان فراهم می نماید. افزایش قدرت دید در کنار تحرکی که فراهم می نماید باعث شده که نسبت به آن چیزی که من با آن پرواز می کردم بسیار بهتر باشد.

این کلاهخود نو قرار است جایگزین کلاهخود های HGU-55/P گردد که در دهه 1980 پیشرفته و ساخته شدند. در طراحی روزآمدشده این کلاهخود ها از فیبر کربن استفاده شده تا خنک تر باشند و بتواند سیستم هدایت مستقر شده روی کلاهخود و دوربین های دید در شب را در خود جای دهد. این کلاهخود دارای یک چراغ است که با استخوان فک فعال شده تا بتواند اطلاعات مورد احتیاج را در طول شب ببیند، به ویژه در هنگام فرود یا دیگر مانورها.

این کلاهخود تازه خلبانان آمریکایی نسبت به همتایان قبلی خود سبک تر است. در هنگام پرواز هر گرم وزن اهمیت دارد، زیرا خلبانن باید با فشار مداوم و دائماً رو به افزایش روی گردن خود روبرو شوند.

گدمن می گوید که راحتی و دید بهتری که این کلاهخود های نو به خلبانان آمریکایی می دهد در هنگام انجام عملیات ها در یک فضای با برد دید بالا بسیار اهمیت دارد. بعلاوه این کلاهخود ها امکان مقداری شخصی سازی را نیز فراهم می آورند. خلبانان می توانند پد هایی را در داخل به آن اضافه نمایند تا راحتی بیشتری داشته باشد و چراغ هایی را روشن نمایند که مسئله ای برای صفحه نمایش داخل کلاه هایشان ایجاد نمی نماید.

کلاهخود موسوم به Next Generation Fixed Wing Helmet برای اینکه بهتر روی سر خلبانان زن قرار گیرد طراحی شده است. مطالعات نیروی هوایی ایالات متحده در سال 2020 نشان می داد که خلبانان زن به کلاهخود های کوچکتری نسبت به خلبانان مرد احتیاج دارند.

بعد از تکمیل مرحله آزمایش، این کلاهخود ها در سال آینده میلادی به نیروی هوایی تحویل داده خواهد شد. این کلاهخود ها به تمامی خلبانان نیروی هوایی، غیر از خلبانان F-35A Lightning II و هلیکوپتر ها داده خواهد شد، زیرا این پرنده های نظامی کلاهخود های خاص خود را دارند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: lordlinks.ir شناسه مطلب: 1685

به "کلاهخود تازه و خارق العاده نیروی هوایی ایالات متحده برای خلبانان زن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهخود تازه و خارق العاده نیروی هوایی ایالات متحده برای خلبانان زن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید